open, digital, online, education, distance education

Σχετικά με το περιοδικό


Θεματική περιοχή και περιεχόμενο

Σκοπός
Σκοπός του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση" είναι να αναδείξει και να διαδώσει την επιστημονική γνώση, την έρευνα και την πληροφορία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας σε επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γιατί ένα περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;
Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια δημιούργησε την ανάγκη για μεγαλύτερη εμβάθυνση του σχεδιασμού και των εφαρμογών τους με βάση ερευνητικές και επιστημονικές προσεγγίσεις σε πληθώρα επιστημονικών πεδίων. Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτητες ανάπτυξης της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, καθώς και των εφαρμογών της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, δημιούργησαν μια δυναμική στην εκπαιδευτική χάρτα, που με τη σειρά της αναζητά μια ταυτότητα και ένα ανεξάρτητο ερευνητικό πεδίο.
Το περιοδικό "Ανοικτή Εκπαίδευση" έρχεται να προβάλει τη δυναμική αυτή και να χαρτογραφήσει τη διάσταση των ερευνητικών πεδίων και εφαρμογών, τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ τους, τους θεωρητικούς προβληματισμούς που αναπτύσσονται και τέλος να συνεισφέρει με το δικό της λιθάρι στον επιστημονικό διάλογο.

Τα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία του περιοδικού
Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ως παιδαγωγική θεώρηση πραγμάτων και εφαρμοσμένη εκπαιδευτική πρακτική, για να λειτουργεί αποτελεσματικά, συνυπάρχει και αλληλοσυμπληρώνεται με την εκπαιδευτική τεχνολογία. Ταυτόχρονα, και οι δύο μαζί, εναρμονίζονται με μια σειρά από επιστημονικά πεδία, τα οποία ενδυναμώνουν και ολοκληρώνουν τη θεωρητική τους ανάπτυξη και την πρακτική τους εφαρμογή. Τα πεδία αυτά αποτυπώνονται και εκφράζονται στα αντικείμενα και ενδιαφέροντα των μελών της Επιστημονικής και Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού.

Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, η Εκπαιδευτική Τεχνολογία, η Εκπαίδευση Ενηλίκων, η συγκριτική παιδαγωγική και εκπαίδευση, οι εφαρμογές των τεχνολογιών των πληροφοριών και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση, η εκπαιδευτική πολιτική και δια βίου μάθηση και η πληροφορική, είναι οι εφαρμογές και τα βασικά θεωρητικά εργαλεία, τα οποία συνθέτουν τα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία του περιοδικού.

Τι περιλαμβάνει το περιοδικό
Η «Ανοικτή Εκπαίδευση» δημοσιεύει θεωρητικά κείμενα, πρωτότυπες έρευνες και επιστημονικά κείμενα στα αντικείμενα της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Επίσης δημοσιοποιεί κριτικές και παρουσιάσεις βιβλίων, μεταφράσεις κειμένων, παρουσιάσεις συνεδρίων, συμποσίων, ημερίδων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ταυτόχρονα παρουσιάζει εκπαιδευτικές και επιστημονικές δραστηριότητες για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική τεχνολογία της Ελληνικής και ξένης επιστημονικής κοινότητας.

Διαδικασία Ομότιμης Αξιολόγησης

Κρίση εργασιών

Οι εργασίες δημοσιεύονται έπειτα από ανώνυμη κρίση δύο τουλάχιστον κριτών, ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα.

Λίστα ελέγχου των κριτών

Ο/η κάθε κριτής του Περιοδικού «Ανοικτή Εκπαίδευση» έχει μια λίστα με τα κριτήρια που θα κρίνει το κάθε κείμενο προς δημοσίευση. Πέρα από το περιεχόμενο όμως που θα πρέπει να κρίνει με επιστημονικά/ακαδημαϊκά κριτήρια, υπάρχουν σημεία που θα πρέπει να ελέγξει σύντομα και έχουν να κάνουν με την τελική μορφή του κειμένου. Επομένως, θα πρέπει να ελέγξει/κρίνει τα εξής: 

Το άρθρο προς κρίση να μην περιέχει τα ονόματα και άλλα στοιχεία του/της/των συγγραφέα/ων.

Η τελική μορφή της εργασίας για δημοσίευση πρέπει να ακολουθεί το πρότυπο δημοσίευσης και ασφαλώς όλες τις παρακάτω οδηγίες. 

Τίτλος: Στα Ελληνικά και Αγγλικά, Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12 Bold, στοίχιση στο κέντρο. Προσοχή ο τίτλος / υπότιτλος να μην υπερβαίνει τις 18 λέξεις. . Η ύπαρξη υπότιτλου είναι προαιρετική. O τίτλος και υπότιτλος θα πρέπει να έχουν διάστιχο 1.0.

Extended Summary: Στα Αγγλικά 1-3 σελίδες (1.600 λέξεις μέγιστο, γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Keywords: Στα Αγγλικά, όχι πάνω από 8 (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Περίληψη: Περίπου 200 λέξεις (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Λέξεις / έννοιες κλειδιά: Όχι πάνω από 8 (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Τίτλοι ενοτήτων: Προαιρετική αρίθμηση (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12 Bold, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Τίτλοι υποενοτήτων: Προαιρετική αρίθμηση (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12 Bold, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5)

Κυρίως κείμενο: (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 12, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.5) 

Πίνακες – σχήματα – εικόνες – γραφήματα: Ενταγμένα στη ροή του κειμένου. Η αρίθμησή τους θα πρέπει να είναι με έντονη γραφή. Οι λεζάντες πρέπει να βρίσκονται από την κάτω μεριά, να είναι σε κεντρική στοίχιση και πλάγια γραφή Calibri μεγέθους 10.

Κεφαλίδες, υποσέλιδα: Δεν πρέπει να υπάρχουν

Αριθμοί σελίδων: 15 έως 25  (περίπου 7.000 λέξεις)

Αρίθμηση: Κάτω δεξιά

Βιβλιογραφικές Αναφορές: Παρατίθενται στο τέλος του κειμένου και όχι ως υποσημειώσεις (Γραμματοσειρά Calibri, μέγεθος 10, πλήρη στοίχιση, διάστιχο 1.0). Ακριβώς όπως βρίσκονται στο σύστημα ΑΡΑ. Μεταξύ της κάθε βιβλιογραφικής αναφοράς θα πρέπει να υπάρχει ένα μικρό κενό μιας γραμμής  

Βιβλιογραφικές Παραπομπές: Σύστημα ΑΡΑ

Υποσημειώσεις: Δεν υπάρχουν καθόλου υποσημειώσεις στα άρθρα προς δημοσίευση

Ο/η Αρχισυντάκτης του Περιοδικού ή / και η Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού έχει το δικαίωμα, ανεξάρτητα από τις κρίσεις των κριτών, να αποφασίσει για τη δημοσίευση ή μη του άρθρου. Αυτό γίνεται για διπλό έλεγχο, έτσι ώστε να αποφευχθούν σημεία που δεν έχουν εντοπίσει οι κριτές, ή να είναι στη λογική της θεματολογίας του περιοδικού ή να ελεγχθούν οι βιβλιογραφικές αναφορές κ.α. 

Πολιτική ανοικτής πρόσβασης

Το συγκεκριμένο περιοδικό παρέχει άμεση ανοικτή πρόσβαση στο περιεχόμενό του, υποστηρίζοντας την αρχή της υποστήριξης της παγκόσμιας ανταλλαγής γνώσεων, καθιστώντας διαθέσιμη ελεύθερα στο κοινό τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας.

Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση"

Antonis Lionarakis, Hellenic Open University (Greece)

Sofia Papadimitriou, Hellenic Open University (Greece)

Evangelia Manousou, Hellenic Open University (Greece)

Tonia Hartofylaka, Hellenic Open University (Greece)

Vasiliki Ioakeimidou, Hellenic Open University (Greece)

Διεθνής Επιστημονική Επιτροπή του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση"

Antonis Lionarakis, Open & Distance Education, Hellenic Open University (Greece)

Christos Panagiotakopoulos, Educational Technology, University of Patras (Greece)

Mihalis Meimaris, Communicative applications in Education, University of Athens (Greece)

Panagiotes S. Anastasiades, University of Crete (Greece)

Alivizos Sofos, University of the Aegean (Greece)

Mohamed Ally, Athabasca University, Associate Editor of the International Review of Research in Open and Distance Learning (Canada)

Otto Peters, FernUniversität (Germany)

Lorenzo Garcia Aretio, Universidad National de Education a Distantia, (Spain)

Nikolaos Avouris, University of Patras (Greece)

Musa Isa Barhoum, Al – Quds Open University, (Palestinian Authority)

Angelique Dimitracopoulou, University of the Aegean (Greece)

Hamdi Erkunt, Bogazici University, Director of the Distance Education Centre (Turkey)

Richard Fay, University of Manchester (United Kingdom)

D. Randy Garrison, University of Calgary (Canada)

Carol Goodson, University of West Georgia, Editor of the Journal of Library Services for Distance Education (USA)

Charlotte N. Gunawardena, University of New Mexico (USA

Curtis P. Ho, University of Hawaii, President of the Pan Pacific Distance Learning Association (USA)

Fragiskos Kalavasis, University of the Aegean (Greece)

Iordanis Kavathatzopoulos, Uppsala University (Sweden)

Paul Kawachi, Editor of the Asian Journal of Distance Education (Japan)

Desmond Keegan, Distance Education International (Ireland)

Wendy R. Kilfoil, University of South Africa (South Africa)

Toshio Kobayashi, National Institute of Multimedia Education (Japan)

Colin Latchem, Open Learning Consultant (Australia)

Alexis Lycourghiotis, University of Patras  (Greece)

Vasilis Maglaris, National Technical University of Athens (Greece)

Vasilis Makrakis, University of Crete (Greece)

Michael G. Moore, The Pennsylvania State University, Editor of the American Journal of Distance Education (USA

Som Naidu, University of Melbourne, Editor of the Journal ‘Distance Education’ (Australia 

Don Olcott, Jr., Charles Sturt University (Australia)

Jenny Pagge, University of Ioannina (Greece)

Phil Race, University of Leeds (United Kingdom)

Alan W. Tait, The Open University, Editor of the European Journal of Open and Distance Learning (United Kingdom)

Eileen Tuimalealiifano, University of the South Pacific (Fiji Islands)

Robert Zemsky, University of Pennsylvania (USA)

Evangelia Manousou, Hellenic Open University (Greece)

Spyridon Siakas, Technological Educational Institute of Athens (Greece)

Tonia Hartofylaka, Hellenic Open University (Greece)

Spyros Papadakis, Hellenic Open University (Greece)

Sofia Papadimitriou, Hellenic Open University, Educational Television - Ministry of Education (Greece)

Vasiliki Ioakeimidou, Hellenic Open University (Greece)

Michael Kalogiannakis, University of Crete (Greece)

George Filippousis, University of Crete (Greece)

Anna Apostolidou, Hellenic Open University (Greece)

Maria Avgerinou, ACS (Greece)

Maria Koutsouba, University of Athens (Greece)

Giannis Giosos, Hellenic Open University (Greece)

Ilias Mavroeidis, Hellenic Open University (Greece)

Stefanos Armakolas, ASPETE Patras (Greece)

Σελιδοποίηση & επιμέλεια άρθρων

Vasiliki (Sylvie) Ioakimidou, Hellenic Open University (Greece)

Ηλεκτρονικός Εκδότης

Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (www.ekt.gr), εγκατάσταση εθνικής χρήσης, δραστηριοποιείται θεσμικά από το 1980 στη συλλογή, οργάνωση και διάθεση επιστημονικών και τεχνολογικών πληροφοριών στον ελληνικό και διεθνή χώρο. Στρατηγική προτεραιότητα του ΕΚΤ είναι η συσσώρευση, η διαδικτυακή διάθεση με οργανωμένο τρόπο και η διαφύλαξη έγκριτου επιστημονικού και πολιτιστικού περιεχομένου σε μια ενιαία ερευνητική υποδομή.

Με όραμα την «πρόσβαση στη γνώση», το ΕΚΤ υλοποιεί την πολιτική της Ανοικτής Πρόσβασης στην έρευνα, υποστηρίζει τη μεταφορά και διάδοση της επιστημονικής γνώσης, συνεργάζεται με φορείς έρευνας, παιδείας και πολιτισμού για τη συγκέντρωση, οργάνωση και ευρεία διάθεση ψηφιακού περιεχομένου και παρέχει καινοτομικές υπηρεσίες επιστημονικής πληροφόρησης με προστιθέμενη αξία.

Το ΕΚΤ παρέχει αξιόπιστα υπηρεσίες ηλεκτρονικών επιστημονικών εκδόσεων ως μέρος της δραστηριότητάς του στη συλλογή και διάχυση περιεχομένου. Το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό εκδοτικό περιβάλλον του ΕΚΤ αναπτύσσεται με ανοικτό λογισμικό, ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής, εφαρμόζει διεθνή πρότυπα σε όλα τα επίπεδα (οργάνωση δεδομένων, διαφύλαξη περιεχομένου, παροχή υπηρεσιών), εντάσσεται και διαλειτουργεί με το συνεχώς εξελισσόμενο διεθνές δίκτυο ανάλογων υποδομών.

Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών εκδόσεων (http://epublishing.ekt.gr) απευθύνονται σε φορείς δημοσίου συμφέροντος, που εκδίδουν επιστημονικά περιοδικά. Περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την οργάνωση, τεκμηρίωση και προτυποποιημένη διάθεση επιστημονικών άρθρων και των μεταδεδομένων τους, την εκπαίδευση και υποστηρικτικές συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων, προτυποποίησης των εκδοτικών διαδικασιών, την ένταξη του περιεχομένου και των μεταδεδομένων μέσω διαλειτουργικών συστημάτων σε διεθνείς συλλογείς περιεχομένου, αλλά και δίκτυα και ευρετήρια περιοδικών.

Ιστορικό περιοδικού

Το περιοδικό «OPEN EDUCATION / ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» εκδίδεται από το 2005. Αρχικά το περιοδικό εκδιδόταν σε έντυπη μορφή (τεύχη 1-6). Με το έβδομο τεύχος του έτους 2008, ξεκίνησε μια νέα πορεία ψηφιακής μορφής όλων των δεδομένων του περιοδικού. Έκτοτε, η ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είναι κυριολεκτικά ανοικτή σε όλους και προσβάσιμη σε κάθε ενδιαφερόμενο χωρίς περιορισμούς.