Αφηγηματικές όψεις νομιμοποίησης/αντίστασης σε χιουμοριστικά τραγούδια για την πανδημία: Μια πρόταση κριτικού γραμματισμού


Ράνια Καραχάλιου
Abstract

Στόχος του άρθρου είναι να καταδείξει πώς τα κείμενα μαζικής κουλτούρας με κεντρική θεματική τον κορονοϊό μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης. Ειδικότερα, αναλύονται δύο βίντεο κλιπ κωμικών τραγουδιών του Θέμου (Apicos) Ρίζου, με έμφαση στα καθεστώτα αλήθειας τα οποία αναπαράγουν ή/και αμφισβητούν. Με επίκεντρο τη σημειωτική (γλωσσική και οπτική) αναπαράσταση, αποκαλύπτεται πώς το χιούμορ συμβάλλει καταλυτικά τόσο στην κατασκευή ταυτοτήτων νομιμοποίησης όσο και αντίστασης απέναντι στις ηγεμονικές μορφές διαχείρισης της «αλήθειας».


 

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.