ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΕ! ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ, ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ


Δημοσιευμένα: oct. 8, 2018
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημολογικές πεποιθήσεις επωφελείς μη-επωφελείς αντι­ λήψεις διδασκαλία οικοοομιστικές παραδοσιακές
Γιώργος Φιλίππου (Giorgos Philippou)
Αννίτα Μονογυιού (Annita Monogiou)
Zωή Καουρή
Περίληψη

Οι επιστημολογικές πεποιθήσεις (ΕΠ) αναφέρονται στη φύση της γνώσης και στην απόκτηση της. Είναι υποσύστημα των πεποιθήσεων ενός ατόμου που σύμφωνα με την έρευνα επηρεάζουν τις επιλογές και τ?/ συμπεριφορά του. Έχει βρεθεί ότι οι ΕΠ του δασκάλου σχετίζονται με τις διδακτικές του επιλογές καθώς και με τις ΕΠ και την επίδοση του μαθητή. Στο άρθρο αυτό εξετάζονται οι ΕΠ και οι αντιλήψεις των δασκάλων δημοτικής εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθηματικών, η μεταξύ τους σχέση καθώς και η σχέση των ΕΠ των δασκάλων με τις ΕΠ των μαθητών τους. Από την παραγοντική ανάλυση των δεδομένων που συνελέγησαν προέκυψε ότι οι ΕΠ των Κυπρίων δασκάλων αποτελούνται από πέντε διαστάσεις, που διαφέρουν ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας και τις σπουδές τους και σχετίζονται με τις αντιλήψεις τους για τη διδασκαλία. Βρέθηκε επίσης ότι υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στις ΕΠ των δασκάλων και τις ΕΠ των μαθητών τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Γιώργος Φιλίππου (Giorgos Philippou), Πανεπιστήμιο Κύπρου
Καθηγητής
Αννίτα Μονογυιού (Annita Monogiou), Πανεπιστήμιο Κύπρου
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια
Zωή Καουρή, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια
Αναφορές
Buehl, Μ. Μ., Alexander, Ρ. Α., & Murphy, Ρ. Κ. (2002). Beliefs about Schooled Knowledge: Domain Specific or Domain General? Contemporary Educational Psychology, 27, 415- 449.
Chan, K. & Elliott, R. G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and concep­ tions about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 20, 817-831.
Charalambous, Ch., Philippou, G. Ν., & Kyriakides, L. (2008). Tracing the development of preservice teachers' efficacy beliefs in teaching mathematics during fieldwork. Educa­ tional Studies in Mathematics, 67, 125-142.
Gill, M. G., Ashton, P.T., & Algina, J. (2004). Changing preservice teachers’ epistemological beliefs about teaching and learning in mathematics: An intervention study. Contemporary Educational Psychology, 29, 164-185.
ofer, Β. K. (2000). Dimensionality and disciplinary differences in personal epistemology. Contemporary Educational Psychology, 25, 378-405.
Hofer, B. K. & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67, 88-140.
Jehng, J. J., Johnson, S. D., & Anderson, R. C. (1993). Schooling and students' epistemologi­ cal beliefs about learning. Contemporary Educational Psychology, 18, 23-35.
Kitchener, K. S. & King, P. M. (J981). Reflective judgment: Concepts of justification and their relationship to age and education. Journal of Applied Developmental Psychology, 2,89-116.
Lerman, S. (2002). Situating research on mathematics teachers' beliefs and on change. In G. C. Leder, E. Pehkonen, & G. Toerner (Eds.), Beliefs: A Hidden Variable in Mathematics Education (pp. 233- 236). Kluwer Academic Publishers.
Lodewyk, K. R. (2007). Relations among Epistemological Beliefs, Academic Achievement, and Task Performance in Secondary School Students. Educational Psychology, 27(3), 307-327.
Marra, R. (2005). Teachers' beliefs: The impact of the design of constructivist learning environments on instructor epistemologies. Learning Environments Research, 8, 135-155.
Muis, K. R. (2004). Personal Epistemology and mathematics: A critical review and synthesis of research. Review of Educational Research, 74(3), 317-377.
Perry, W. G., Jr. (1968). Patterns of development in thought and values of students in a liberal arts, college: A validation of a scheme. Cambridge, MA: Bureau of Study Counsel, Harvard University. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 024315).
Philippou, G. Ν. & Christou, C. (2002). A Study of Mathematics Teaching Efficacy Beliefs of Primary Teachers. In Leder, G., Pehkonen, E., & Toerner, G. (Eds), Beliefs: A hidden variable in mathematics education? (pp. 211-232). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Raymond, A. M. (1997). Inconsistencies between a beginning elementary school teacher's mathematics beliefs and teaching practice. Journal for Research in Mathematics Education, 28(5), 550- 576.
Richardson, V. (1996). The role of attitudes and beliefs in learning to teach. In J. Sikula (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 102-119). New York: Macmillan.
Schommer, M. (1990). Effect of beliefs about the nature of knowledge in comprehension. Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological beliefs of research: tentative under­ standing and provocative confusions. Educational Psychology Review, 6(4), 293-319.
Schommer-Aikins, M. (2004). Explaining the Epistemological Belief System: Introducing the Embedded Systemic Model and Coordinated Research Approach. Educational Psychologist, 39(1), 19-29.
Schommer, M. & Walker, K. (1995). Are epistemological beliefs similar across domain? Journal of Educational Psychology, 87(3), 424-432.
Stipek, D. J., Givvin, K. B., Salmon. J. M., & MacGyvers, V. L (2001). Teachers' beliefs and practices related to mathematics Instruction, leaching and Teacher Education, 17, 213-226.
Toh, Κ. Α., Ho, Β. T., Chew, C , & Riley, J. P. (2003). Teaching, teacher knowledge and constructivism. Educational Research for Policy and Practice, 2, 195-204.
Valanides, N. & Angeli, Ch. (2005). Effects of instruction on changes in epistemological beliefs. Contemporary Educational Psychology, 30, 3] 4-330.
Young, R. E. (1981). A study of teacher epistemologies. Australian Journal of Education. 25, 194-208.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)