Εκπαιδευτικά γλωσσικά σενάρια με αξιοποίηση ΤΠΕ: Μία ερευνητική μελέτη


Δημοσιευμένα: Jun 29, 2018
Λέξεις-κλειδιά:
γλώσσα έρευνα δράσης σενάρια διδασκαλίας ΤΠΕ
Αγγελική Χειλάκη
Σμαράγδα Παπαδοπούλου
Περίληψη

Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση τριών πρότυπων εκπαιδευτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα οποία έχουν ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι αξιοποιούν τις ΤΠΕ κι έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τρεις διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας. Απώτερος σκοπός της εν λόγω εργασίας είναι η συγκριτική μελέτη όλων των παραμέτρων και στοιχείων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διαδικασία της γλωσσικής διδασκαλίας. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πειραματικής εφαρμογής των σεναρίων σε μια Ε΄ τάξη ενός Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου με δείγμα 25 μαθητές. Η μεθοδολογία της συγκεκριμένης προσπάθειας επρόκειτο για σχεδιασμό έρευνας δράσης. Ο ερευνητικός αυτός σχεδιασμός είναι μεικτή μέθοδο τόσο ποιοτικής όσο και ποσοτικής έρευνας. Στο πλαίσιο της ποσοτικής έρευνας χρησιμοποιήθηκε η συγκεκριμένη ομάδα μαθητών ως πειραματική ομάδα και αναζητήθηκε μια δεύτερη ομάδα μαθητών ενός άλλου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου η οποία αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου. Τα δεδομένα που συλλέχτηκαν μελετήθηκαν και αποδόθηκαν συγκριτικά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αγγελική Χειλάκη, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Μόνιμη εκπαιδευτικός, Δασκάλα στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Κάτοχος δύο πτυχίων (Νηπιαγωγός και Δασκάλα) Κάτοχος ενός μεταπτυχιακού διπλώματος και μεταπτυχιακή φοιτήτρια σε δεύτερο μεταπτυχιακό