Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη διαχείριση μαθησιακών ματαιώσεων από τους μαθητές/μανθάνοντες


Δημοσιευμένα: Δεκ 2, 2019
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης
https://orcid.org/0000-0001-8629-0253
Περίληψη

 

 

Περίληψη

Στόχος του παρόντος δημοσιεύματος είναι η αναζήτηση των αιτίων και η δυνατότητα διαχείρισης από τους μαθητές/ μανθάνοντες του αρνητικού αισθήματος της ματαίωσης που εκδηλώνεται εξαιτίας της αποτυχίας επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/μανθάνοντες σε απρόβλεπτες έως και ακραίες συμπεριφορές συχνά αδιαβάθμιστης έντασης που ενέχουν προθέσεις ή και εκδηλώσεις σύγκρουσης. Στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης φαίνεται ότι η δομική και λειτουργική εφαρμοστικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας να μπορεί να προσφέρει εφικτά δεδομένα, ώστε ο μαθητής/ μανθάνων να επιτύχει μέσω της αυτορρύθμισης τη διαχείριση της αρνητικότητας της ματαίωσης. Επιπρόσθετα να δημιουργήσει ένα πλαίσιο ανάδυσης συναισθημάτων που θα τον παρωθήσουν για περισσότερο συστηματικές και οργανωμένες προσπάθειες ώστε να επιτύχει τελικά  τους στόχους του. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενδυνάμωση και ενεργοποίηση ενδογενών γνωστικών και συναισθηματικών μηχανισμών, που στην ψυχανάλυση, στον συμπεριφορισμό και στη γνωστική θεωρία καλούνται «κινητήρια δύναμη». Η δύναμη αυτή ωθεί τον μαθητή/μανθάνοντα να αντιμετωπίσει το αρνητικό αποτέλεσμα της ματαίωσης μέσω του εντοπισμού και της διαχείριση των αιτίων που την προκάλεσαν. Αν αυτό δεν επιτευχθεί το άτομο οδηγείται στη σύγκρουση με τον εαυτό του και ενδεχόμενα και με ανθρώπους του περιβάλλοντός του ή με όσους αναπτύσσει διαπροσωπική σχέση και επικοινωνία με ενδεχόμενες αρνητικές και απρόβλεπτες συνέπειες.

 

Λέξεις κλειδιά: ματαίωση, σύγκρουση, αυτορρύθμιση, διαφοροποιημένη διδασκαλία

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικης Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)