| More
Πολιτικές Σύνταξης

Θεματική περιοχή και Περιεχόμενο

Σκοπός
Σκοπός του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση" είναι να αναδείξει και να διαδώσει την επιστημονική γνώση, την έρευνα και την πληροφορία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας σε επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γιατί ένα περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση;
Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια δημιούργησε την ανάγκη για μεγαλύτερη εμβάθυνση του σχεδιασμού και των εφαρμογών τους με βάση ερευνητικές και επιστημονικές προσεγγίσεις σε πληθώρα επιστημονικών πεδίων. Οι ραγδαίες εξελίξεις και οι ταχύτητες ανάπτυξης της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, καθώς και των εφαρμογών της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, δημιούργησαν μια δυναμική στην εκπαιδευτική χάρτα, που με τη σειρά της αναζητά μια ταυτότητα και ένα ανεξάρτητο ερευνητικό πεδίο.
Το περιοδικό "Ανοικτή Εκπαίδευση" έρχεται να προβάλει τη δυναμική αυτή και να χαρτογραφήσει τη διάσταση των ερευνητικών πεδίων και εφαρμογών, τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ τους, τους θεωρητικούς προβληματισμούς που αναπτύσσονται και τέλος να συνεισφέρει με το δικό της λιθάρι στον επιστημονικό διάλογο.

Τα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία του περιοδικού
Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ως παιδαγωγική θεώρηση πραγμάτων και εφαρμοσμένη εκπαιδευτική πρακτική, για να λειτουργεί αποτελεσματικά, συνυπάρχει και αλληλοσυμπληρώνεται με την εκπαιδευτική τεχνολογία. Ταυτόχρονα, και οι δύο μαζί, εναρμονίζονται με μια σειρά από επιστημονικά πεδία, τα οποία ενδυναμώνουν και ολοκληρώνουν τη θεωρητική τους ανάπτυξη και την πρακτική τους εφαρμογή. Τα πεδία αυτά αποτυπώνονται και εκφράζονται στα αντικείμενα και ενδιαφέροντα των μελών της Επιστημονικής και Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού.
Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, η Εκπαιδευτική Τεχνολογία, η Εκπαίδευση Ενηλίκων, η συγκριτική παιδαγωγική και εκπαίδευση, οι εφαρμογές των τεχνολογιών των πληροφοριών και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση, η εκπαιδευτική πολιτική και δια βίου μάθηση και η πληροφορική, είναι οι εφαρμογές και τα βασικά θεωρητικά εργαλεία, τα οποία συνθέτουν τα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία του περιοδικού.

Τι περιλαμβάνει το περιοδικό
Η «Ανοικτή Εκπαίδευση» δημοσιεύει θεωρητικά κείμενα, πρωτότυπες έρευνες και επιστημονικά κείμενα στα αντικείμενα της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Επίσης δημοσιοποιεί κριτικές και παρουσιάσεις βιβλίων, μεταφράσεις κειμένων, παρουσιάσεις συνεδρίων, συμποσίων, ημερίδων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ταυτόχρονα παρουσιάζει εκπαιδευτικές και επιστημονικές δραστηριότητες για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική τεχνολογία της Ελληνικής και ξένης επιστημονικής κοινότητας.

 

Πολιτικές ενότητας

Μέρος πρώτο / Section 1

Επιλεγμένο Ανοικτές υποβολές Επιλεγμένο Έχει ευρετηριαστεί Επιλεγμένο Έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση

Μέρος δεύτερο / Section 2

Επιλεγμένο Ανοικτές υποβολές Επιλεγμένο Έχει ευρετηριαστεί Επιλεγμένο Έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση

Συνολικό τεύχος

Επιλεγμένο Ανοικτές υποβολές Επιλεγμένο Έχει ευρετηριαστεί Επιλεγμένο Έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση

Editorial

Επιλεγμένο Ανοικτές υποβολές Επιλεγμένο Έχει ευρετηριαστεί Επιλεγμένο Έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση
 

Διαδικασία ομότιμης αξιολόγησης

Κρίση εργασιών

Οι εργασίες δημοσιεύονται έπειτα από ανώνυμη κρίση δύο τουλάχιστον κριτών, ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα. Οι κριτές έχουν στη διάθεσή τους αναλυτικά κριτήρια για τις κρίσεις. Αν θεωρήσει σκόπιμο, η Επιστημονική Επιτροπή δίνει συμβουλευτικά στους κριτές επιπλέον κριτήρια.

Την ευθύνη του περιεχομένου κάθε εργασίας έχει ο συντάκτης του. Η Επιστημονική Επιτροπή έχει την ευθύνη της δημοσιοποίησης και μόνο. Στο τελευταίο τεύχος κάθε έτους δημοσιοποιούνται τα ονόματα όλων των κριτών των τευχών του έτους.

Η σειρά δημοσίευσης των εργασιών καθορίζεται από το χρόνο, κατά τον οποίο παραδίδονται στην Επιστημονική Επιτροπή. Οι δημοσιευμένες εργασίες υπογράφονται από τους συγγραφείς τους, οι οποίοι έχουν την ευθύνη του περιεχομένου. Όλα τα δημοσιευμένα κείμενα είναι απαραιτήτως επώνυμα.

 

Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης

Το συγκεκριμένο περιοδικό παρέχει άμεση ανοικτή πρόσβαση στο περιεχόμενό του, υποστηρίζοντας την αρχή της υποστήριξης της παγκόσμιας ανταλλαγής γνώσεων, καθιστώντας διαθέσιμη ελεύθερα στο κοινό τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας.

 

Αρχειοθέτηση

Το περιοδικό Ανοικτή Εκπαίδευση επιτρέπει και ενθαρρύνει τους συγγραφείς να καταθέτουν [τα υποβεβλημένα άρθρα ή/και τα υπό επιμέλεια άρθρα ή/και τα δημοσιευμένα άρθρα] σε θεσμικά (π.χ. το αποθετήριο του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης) ή θεματικά αποθετήρια (π.χ. αποθετήριο SSOAR για τις Κοινωνικές Επιστήμες), [πριν και] μετά τη δημοσίευσή τους στο [τίτλος περιοδικού] και με όρους Ανοικτής Πρόσβασης, όπως κατά περίπτωση προσδιορίζονται από τους χρηματοδότες της έρευνάς τους ή/και τα ιδρύματα με τα οποία συνεργάζονται.

Κατά την κατάθεση της εργασίας τους, οι συγγραφείς πρέπει να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με [τη δημοσίευση του άρθρου στο περιοδικό και] τις πηγές χρηματοδότησης της έρευνάς τους.

Κατάλογοι των ιδρυματικών και θεματικών αποθετηρίων ανά χώρα υπάρχουν στη βάση http://opendoar.org/countrylist.php . Οι συγγραφείς έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν χωρίς κόστος την εργασία τους στο αποθετήριο www.zenodo.org, το οποίο υποστηρίζεται από το OpenAIRE (www.openaire.eu ), στο πλαίσιο των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενίσχυση της Ανοικτής ακαδημαϊκής έρευνας.

 

Συντακτική Επιτροπή του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση"

Antonis Lionarakis, Hellenic Open University (Greece)

Evangelia Manousou, Hellenic Open University (Greece)

Tonia Hartofylaka, Hellenic Open University (Greece)

Maria Niari, Hellenic Open University (Greece)

 

Διεθνής Επιστημονική Επιτροπή του περιοδικού "Ανοικτή Εκπαίδευση"

Antonis Lionarakis, Open & Distance Education, Hellenic Open University (Greece)

Christos Panagiotakopoulos, Educational Technology, University of Patras (Greece)

Mihalis Meimaris, Communicative applications in Education, University of Athens (Greece)

Panagiotes S. Anastasiades, University of Crete (Greece)

Alivizos Sofos, University of the Aegean (Greece)

Mohamed Ally, Athabasca University, Associate Editor of the International Review of Research in Open and Distance Learning (Canada)

Otto Peters, FernUniversität (Germany)

Panagiotes S. Anastasiades, University of Crete (Greece)

Lorenzo Garcia Aretio, Universidad National de Education a Distantia, (Spain)

Nikolaos Avouris, University of Patras (Greece)

Musa Isa Barhoum, Al – Quds Open University, (Palestinian Authority)

Ugur Demiray, Anadolu University, Editor of the GLOKALde eJournal of UDEEEWANA (Turkey)

Angelique Dimitracopoulou, University of the Aegean (Greece)

Hamdi Erkunt, Bogazici University, Director of the Distance Education Centre (Turkey)

Richard Fay, University of Manchester (United Kingdom)

D. Randy Garrison, University of Calgary (Canada)

Carol Goodson, University of West Georgia, Editor of the Journal of Library Services for Distance Education (USA)

Charlotte N. Gunawardena, University of New Mexico (USA

Curtis P. Ho, University of Hawaii, President of the Pan Pacific Distance Learning Association (USA)

Fragiskos Kalavasis, University of the Aegean (Greece)

Iordanis Kavathatzopoulos, Uppsala University (Sweden)

Paul Kawachi, Editor of the Asian Journal of Distance Education (Japan)

Desmond Keegan, Distance Education International (Ireland)

Wendy R. Kilfoil, University of South Africa (South Africa)

Toshio Kobayashi, National Institute of Multimedia Education (Japan)

Colin Latchem, Open Learning Consultant (Australia)

Alexis Lycourghiotis, University of Patras  (Greece)

Vasilis Maglaris, National Technical University of Athens (Greece)

Vasilis Makrakis, University of Crete (Greece)

Michael G. Moore, The Pennsylvania State University, Editor of the American Journal of Distance Education (USA

Som Naidu, University of Melbourne, Editor of the Journal ‘Distance Education’ (Australia 

Don Olcott, Jr., Charles Sturt University (Australia)

Jenny Pagge, University of Ioannina (Greece)

Phil Race, University of Leeds (United Kingdom)

Alan W. Tait, The Open University, Editor of the European Journal of Open and Distance Learning (United Kingdom)

Eileen Tuimalealiifano, University of the South Pacific (Fiji Islands)

Robert Zemsky, University of Pennsylvania (USA)

Evangelia Manousou, Hellenic Open University (Greece)

Spyridon Siakas, Technological Educational Institute of Athens (Greece)

Tonia Hartofylaka, Hellenic Open University (Greece)

Sofia Papadimitriou, Ministry of Education, Educational Television (Greece)

Michael Kalogiannakis, University of Crete (Greece)

George Filippousis, University of Crete (Greece)

Anna Apostolidou, Hellenic Open University (Greece)

Maria Avgerinou, ACS (Greece)

Maria Koutsouba, University of Athens (Greece)

Giannis Giosos, Hellenic Open University (Greece)

Ilias Mavroeidis, Hellenic Open University (Greece)

 

Σελιδοποίηση & επιμέλεια άρθρων

Vassiliki (Sylvie) Ioakimidou, Hellenic Open University (Greece)