| More

Ραδιενέργεια σε μεγάλο αστικό κέντρο… μύθος ή πραγματικότητα;

Views: 36 Downloads: 28
Δήμητρα-Ελένη Παυλίδου, Χρήστος-Ευάγγελος Τσαπκίνης, Αναστάσιος Πάλλας

Abstract


Η ειδησεογραφία κάνει λόγο συχνά, αν και τις περισσότερες φορές υπονοεί, για διάφορες πηγές ραδιενέργειας που βρίσκονται στον αστικό ιστό των πόλεων και πιθανόν να δημιουργούν περιβαλλοντικά προβλήματα υπερβαίνοντας τα επιτρεπτά όρια. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των πιθανών πηγών ραδιενέργειας και πιο συγκεκριμένα η εύρεση απαντήσεων στα ερευνητικά ερωτήματα, πού, και πόση ραδιενέργεια υπάρχει σε μια μεγάλη αστική πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη με σκοπό την ενημέρωση του κοινού και των δημόσιων υπηρεσιών για τη λήψη πιθανών μέτρων προστασίας. Για την απάντηση των παραπάνω ερωτημάτων σχεδιάστηκε ένα ερευνητικό πλάνο, με βάση ένα οικονομικό, τεχνολογικά ανεπτυγμένο αλλά και αξιόπιστο εργαλείο συλλογής δεδομένων όπως είναι ο μικροελεγκτής Arduino, με τη βοήθεια του αισθητήρα Geiger. Για μεγαλύτερη ακρίβεια και αξιοπιστία των μετρήσεων ο παραπάνω αισθητήρας βαθμονομήθηκε με βάση τα επαγγελματικά όργανα που διαθέτει ιδιωτικό αντικαρκινικό κέντρο. Οι μετρήσεις ήταν συστηματικές και διήρκεσαν δεκαπέντε μέρες με τα αποτελέσματα να επιβεβαιώνουν εν μέρει τη σχετική ειδησεογραφία, αλλά και να αναδεικνύουν ταυτόχρονα τον αισθητήρα Geiger για Arduino ως ένα οικονομικά προσιτό και αξιόπιστο όργανο μέτρησης της ραδιενέργειας.

Keywords


arduino

Full Text:

PDF

References


Αντωνόπουλος-Ντόμης, Μ. (2004). Ραδιενέργεια σε απλά ελληνικά, Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ε.ΚΕ.Φ.Ε. «Δημόκριτος»

Σεβδυνίδης, Μ. (2015). Εισαγωγή στον κόσμο των μικροελεγκτών (Arduino), Θεσσαλονίκη: Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης [Αποτελεί εγχειρίδιο που δόθηκε σε συμμετέχοντες σεμιναρίου]

Νούσης, Β. & Νούση, Β. (2013). O Arduino στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Αθήνα: 5th Conference on Informatics in Education

Πάλλας, Α. & Ορφανάκης, Σ. (2015). Μέτρηση των «θερμοκηπικών» αερίων με τη βοήθεια του Arduino. Λάρισα: Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τόμος ΙΙΙ, σσ 8-24

Πάλλας, Α. & Ορφανάκης, Σ. (2016). Η αξιοποίηση των αισθητήρων του Arduino στις εργαστηριακές και ερευνητικές δραστηριότητες. Θεσσαλονίκη: 4o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας, Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη, σσ 212-223

Zieris, H., Gerstberger, H., Müller, W. (2014). Using Arduino-Based Experiments to Integrate Computer Science Education and Natural Science. Potsdam: Conference: KEYCIT 2014 – Key Competencies in Informatics and ICT, 2014, pp. 238-243

http://www.home-biology.gr/ilektromagnitikes-aktinovolies/ionizousesaktinovolies, Ημ/νία τελευταίας ενημέρωσης: άγνωστη, Ημ/νία τελευταίας επίσκεψης: 24/2/2017

http://www.home-biology.gr/metrisis-aktinovolias/metritesaktinovolias/metrites-radienergeias-ionizousas-aktinovolias Ημ/νία τελευταίας ενημέρωσης: άγνωστη, Ημ/νία τελευταίας επίσκεψης: 24/2/2017

http://www.gavinshoebridge.com/news/basic-guide-to-radiation-levels-in-%C2%B5svh-and-msvh/, Ημ/νία τελευταίας ενημέρωσης: 6/1/2012, Ημ/νία τελευταίας επίσκεψης: 24/2/2017

https://en.wikipedia.org/wiki/Sievert, Ημ/νία τελευταίας ενημέρωσης: άγνωστη, Ημ/νία τελευταίας επίσκεψης: 24/2/2017


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Δήμητρα-Ελένη Παυλίδου, Χρήστος-Ευάγγελος Τσαπκίνης, Αναστάσιος Πάλλας