Κλιματική αλλαγή, Κοινωνία και Περιβαλλοντική ηθική


Published: Mar 14, 2019
Keywords:
climate change
Γεώργιος Γκάρας
Αθανασία Σταθά
Ναταλία Κατσιάπη
Λάμπρος Πόλκας
Abstract
Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των σχέσεων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής με ευρύτερες κοινωνικές παραμέτρους και την “περιβαλλοντική ηθική”. Τα ερευνητικά ερωτήματα που εξετάζουμε είναι τα εξής: α) Ποια είναι τα αίτια της κλιματικής αλλαγής που σχετίζονται με την ανθρώπινη δραστηριότητα; β) Ποιες είναι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ως πολύπλοκου συστήματος, στην κοινωνία και στις ανθρώπινες δραστηριότητες; γ) Ποια είναι τα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από τους ενδεχόμενους τρόπους αντιμετώπισης στο συζητούμενο πρόβλημα; δ) Ποια είναι τα κυρίαρχα ιδεολογικά ρεύματα, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα οποία καθορίζουν τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, και ποιες στρατηγικές - πολιτικές προτείνει το καθένα; Το αποτέλεσμα της έρευνας συμβάλλει σε μια βαθύτερη κατανόηση των επιπτώσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον και της κλιματικής αλλαγής στο κοινωνικό σύνολο.
Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Γεώργιος Γκάρας, 1st Experimental Senior High School of Athens Gennadeio

Principal of 1st Experimental Senior High School of Athens Gennadeio

 

References
Dunham, G., Tisue, S. and Wilensky, U. (2004). NetLogo Erosion model. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Erosion.
Gkaras, G., Costaridis, P., & Yiatas, D. (2015). Study of the Problem “Exploration vs. Exploitation” in the Context of an Ecosystem with the “Multi-Agent” Software NetLogo. In Smyrnaiou, Z., Martin Riopel, M. & Sotiriou, M. Recent Advances in Science and Technology Education, Ranging from Modern Pedagogies to Neuroeducation and Assessment. (pp. 167-179). Cambridge Scholars Publishing Ltd.
Gkiolmas, A., Karamanos, K., Chalkidis, A., Papaconstantinou, M., Stavrou, D. & Skordoulis C. (2013). Using the simulations of NetLogo as a tool for introducing Greek High-School Students to eco-systemic thinking; Adv. Syst. Sci. and Appl. 13(3), 276-98.
Heavens, N. G., Ward, D. S. & Natalie, M. M. (2013). Studying and Projecting Climate Change with Earth System Models. Nature Education Knowledge 4(5):4 http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/ioc-oceans/high-level-objectives/climatechange/
NASA (2017). Global Climate Change. Vital Signs on the Planet https://climate.nasa.gov/
Novak, M. and Wilensky, U. (2006). NetLogo Daisyworld model. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Daisyworld.
Ogle, M. (2017). Gaia Theory. Model and metaphor for 21st Century. http://www.gaiatheory.org/
Thiele, J. C., Grimm, V. (2010). NetLogo meets R: Linking agent-based models with a toolbox for their analysis. Environmental Modelling & Software 25, 972-974.
Tinker, R. and Wilensky, U. (2007). NetLogo Climate Change model. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/ClimateChange. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL.
UNESCO (2017). High Level Objective 3. Increased resilience to Climate Change and variability and enhanced safety efficiency and effectiveness of all ocean based activities through scientifically-founded servises, adaptation and mitigation strategies
Wilensky, U. (1997). NetLogo Cooperation model. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Cooperation.
Wilensky, U. (1997). NetLogo Fire model. Center for Connected Learning and ComputerBased Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Fire.
Wilensky, U. (1997). NetLogo Segregation model. . Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/Segregation
Wilensky, U. (1999). NetLogo. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/
Wilensky, U. and Rand, W. (2015). An introduction to agent-based modeling: Modeling natural, social and engineered complex systems with NetLogo. Cambridge: MIT Press.
Yang, C. and Wilensky, U. (2011). NetLogo epiDEM Travel and Control model. Center for Connected Learning and Computer-Based Modeling, Northwestern Institute on Complex Systems, Northwestern University, Evanston, IL. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/epiDEMTravelandControl.
Γεωργόπουλος, Α. (2017). Περιβαλλοντική Ηθική. Έχουν οι άνθρωποι υποχρεώσεις προς τα µη ανθρώπινα όντα; http://kpe-kastor.kas.sch.gr/peekpe/text/sinedrio/IV_sin_ereynes/19.20-19.40_%20Georgopoulos.pdf
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, (2014). Δράση για το κλίμα (έγγραφο pdf). https://europa.eu/european-union/topics/climate-action_el
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (2017). Η Συμφωνία των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή. http://www.consilium.europa.eu/el/policies/climate-change/timeline/
Καραγεωργάκης, Στ., Λιθοξοΐδου, Λ., Αραμπατζίδου, Φ., Κουράκης, Κ., Γεωργόπουλος, Α., (2017). Περιβαλλοντική Ηθική και στο Σχολείο: Η εκπαίδευση αξιών ανοίγει νέα μονοπάτια, ΕΚΠΑ Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών-Τμήμα Εκπαίδευσης Και Αγωγής Στην Προσχολική
Ηλικία - Το Παιδαγωγικό Πλαίσιο Της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στην Αειφόρο Ανάπτυξη.
Most read articles by the same author(s)