Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα: Mια εμπειρική διερεύνηση (2000-2013)

Περίληψη
Το άρθρο αυτό αποσκοπεί στη διερεύνηση των επιπτώσεων της κρίσης στην εκπαίδευση, εξετάζοντας την πρόσβαση, την αποφοίτηση, τη χρηματοδότηση, τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές. Αυτές και άλλες πλευρές της εκπαίδευσης εξετάζονται στη βάση στατιστικών δεδομένων, τα οποία συλλέγονται και εκδίδονται από διεθνείς οργανισμούς και Ελληνικές πηγές. Προκειμένου να διερευνηθούν διακυμάνσεις και τάσεις, τα δεδομένα που εξετάζονται καλύπτουν τη χρονική περίοδο πριν και μετά την εκδήλωση της κρίσης από το 2000-2013. Επιπρόσθετα εξετάζονται σε γενικές γραμμές, οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και η εκπαιδευτική πολιτική, καθώς αποτελούν το πλαίσιο στο οποίο η εκπαίδευση επιτελεί το έργο της. Έχοντας ως αφετηρία την έννοια της ισότητας, οριζόμενης κανονιστικά, ως ισότητα των ευκαιριών και αξιοκρατία, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση έχει επηρεαστεί από την κρίση.: σε μικρό και μεσαίο επίπεδο ανάλυσης, η χρηματοδότηση, τα σχολικά κτίρια και οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί μείωση. Σε ένα μακροεπίπεδο ανάλυσης, η εκπαίδευση με όρους πρόσβασης και απόκτησης τίτλων σπουδών συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά σε βραδύτερο ρυθμό απ’ ό,τι πριν την εκδήλωση της κρίσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Kantzara, V. (2016). Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα: Mια εμπειρική διερεύνηση (2000-2013). Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη, 11(1), 45–66. https://doi.org/10.12681/scad.10854
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1 (2016)
- Ενότητα
- Άρθρα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).