National Identities in Contemporary Media. Introduction to the Special Issue
Περίληψη
Collective identities (as it is the national identity)
are an object of continuous process, negotiation
and redefinition (in the field of private
as well as in the field of public discourses
–such as the media discourse). Two hundred
years after the creation of the so called “romantic
nations” (among which modern
Greece) how the contemporary media define
the world? Are “national” identities still important
or solidarities among people follow
different (such as religious, technological or
simply “monetary”) inspirations of “belonging”?
How the contemporary “identities” are
shaped and how are they “reported” by the
contemporary media and political discourse?
The articles of this volume, based on research
data and analyses contribute to answer the
question: what is the national idea nowadays?
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Constantopoulou, C. (2024). National Identities in Contemporary Media. Introduction to the Special Issue. Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη, 16(2), 107–113. https://doi.org/10.12681/scad.32196 (Original work published 1 Σεπτέμβριος 2021)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).