Προβληματισμοί για την εθνική ταυτότητα στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική: Ιστορικές και θρησκευτικές διαστάσεις
Περίληψη
Στο άρθρο διερευνάται η εκπαιδευτική πολιτική
για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά στο ελληνι-
κό εκπαιδευτικό σύστημα με επικέντρωση στη
σύνθετη εθνική και θρησκευτική αφήγηση για το
ρόλο και τη δυναμική του σχολείου στη μεταβί-
βαση αξιών και θρησκευτικών-εθνικών προτύ-
πων. Παρουσιάζονται οι αντιστάσεις μιας παρα-
δοσιακής πολιτικής, που σημειολογικά εστιάζεται
στον εθνοκεντρισμό, μέσα από πολιτικά και πνευ-
ματικά σύμβολα, που ρητά ή υπόρρητα απο-
μειώνουν προσεγγίσεις για μια διαπολιτισμική
προσέγγιση, που προϋποθέτει μετασχηματισμό
της νοηματοδότησης του «εθνικού» μέσω της
προώθησης αρχών ολοκλήρωσης και ενοποίη-
σης ως συντελεστών για τη διαμόρφωση πολιτών,
που θα μπορούν να εντάσσονται σε διευρυμένα
πολιτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.
ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Εθνική ταυτότητα, Ελλάδα,
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Kalerante, E., & Tsantali, C. (2024). Προβληματισμοί για την εθνική ταυτότητα στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική: Ιστορικές και θρησκευτικές διαστάσεις. Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη, 17(1), 67–80. https://doi.org/10.12681/scad.32237 (Original work published 1 Μάρτιος 2022)
- Τεύχος
- Τόμ. 17 Αρ. 1 (2022): Νο 33
- Ενότητα
- Διάλογος
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).