COVID-19: Η Εκπαίδευση στην Ακτινοτεχνολογία κατά την Περίοδο της Πανδημίας - Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας


Δημοσιευμένα: Jul 1, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Ακτινοτεχνολογία Τεχνολόγοι ακτινολόγοι Φοιτητές Εκπαίδευση Covid-19
Κλεάνθης Κωνσταντινίδης
https://orcid.org/0000-0003-1251-7202
Ιωάννης Αποστολάκης
Περίληψη

Σκοπός: Η ανάδειξη προβλημάτων, αδυναμιών και απειλών έναντι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ακτινοτεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς και στρατηγικών που υιοθετήθηκαν για τον μετριασμό του αντίκτυπου αυτής της κρίσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων PubMed, Scopus και Google Scholar, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Καθώς η περίοδος της πανδημίας COVID-19 αφορά την τελευταία διετία, η αναζήτηση περιορίστηκε στα έτη 2020-2022.


Αποτελέσματα: Η αναστολή αρχικά των τοποθετήσεων των φοιτητών στις κλινικές ασκήσεις και η απότομη μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο της δια ζώσης μάθησης στην εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση εξαιτίας της πανδημίας δημιούργησαν άγχος, σύγχυση και καθυστέρηση στην αποφοίτηση των τελειόφοιτων φοιτητών. Η επανέναρξη των κλινικών ασκήσεων συνέβη με λιγότερους φοιτητές ανά τοποθέτηση και για μικρότερο χρονικό διάστημα. Τα μέτρα για την κοινωνική αποστασιοποίηση, η πίεση που ασκήθηκε στα Εθνικά Συστήματα Υγείας και ο φόβος της μόλυνσης από τον COVID-19 προκάλεσαν επίσης αμφιβολίες για την επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού που έκαναν οι φοιτητές. Νέα δεδομένα προκύπτουν και για τους εκπαιδευτές, οι οποίοι πρέπει για πρώτη φορά να ενσωματώσουν νέες ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συγκυρίες.


Συζήτηση - Συμπεράσματα: Καθώς η ανάγκη των συστημάτων Υγείας για τροφοδότηση και ταχεία ένταξη νέων Επαγγελματιών Υγείας όλων των ειδικοτήτων κρίνεται επιτακτική, είναι απαραίτητο η εκπαιδευτική διαδικασία να αναδιαμορφωθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία σε σταθερή βάση και πέραν της ανάγκης που επέβαλε η πανδημία, η συνεργατική μάθηση, η χρήση των εφαρμογών του Συνεργατικού Διαδικτύου και η αλληλεπίδραση σε επίπεδο καθοδήγησης μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση και το αίσθημα ασφάλειας των εκπαιδευόμενων και την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτών για τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Ανασκοπήσεις
Μετρικά
Φόρτωση Μετρικών...
Αναφορές
Rylands-Monk F. How is radiography training in Europe bearing up in the pandemic? AuntMinnieEurope.com. https://www.auntminnieeurope.com/index.aspx?sec=sup&sub=cto&pag=dis&ItemID=619907
Rainford LA, Zanardo M, Buissink C, Decoster R, Hennessy W, Knapp K, et al. The impact of COVID-19 upon student radiographers and clinical training. Radiography. 2021;27(2):464–74. https://doi.org/10.1016/j.radi.2020.10.015
McNulty J. Radiographers on the Frontline. HealthManagement. 2020;20(5):384–5. https://healthmanagement.org/c/healthmanagement/issuearticle/radiographers-on-the-frontline
Tay YX, Sng LH, Chow HC, Zainuldin MR. Clinical placements for undergraduate diagnostic radiography students amidst the COVID-19 pandemic in Singapore: Preparation, challenges and strategies for safe resumption. J Med Imaging Radiat Sci. 2020;51(4):560–6. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2020.08.012
Tay YX, Cai S, Chow HC, Lai C. The needs and concerns of clinical educators in radiography education in the face of COVID-19 pandemic. J Med Imaging Radiat Sci. 2021;52(1):3–8. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2020.10.004
Higgins R, Hogg P, Robinson L. Research Informed Teaching Experience in Diagnostic Radiography: The Perspectives of Academic Tutors and Clinical Placement Educators. J Med Imaging Radiat Sci. 2017;48(3):226–32. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2017.06.002
Teo LW, Pang T, Ong YJ, Lai C. Coping with COVID-19: Perspectives of Student Radiographers. J Med Imaging Radiat Sci. 2020;51(3):358-60. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2020.05.004
Currie G, Hewis J, Nelson T, Chandler A, Nabasenja C, Spuur K, et al. COVID-19 impact on undergraduate teaching: Medical radiation science teaching team experience. J Med Imaging Radiat Sci. 2020;51(4):518–27. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2020.09.002
Covid-19: New Guidelines for Greece’s Public Transport. GTP Headlines. 2020. https://news.gtp.gr/2020/04/02/covid-19-new-guidelines-greeces-publictransport/
Astirbadi D, Lockwood P. COVID-19: A literature review of the impact on diagnostic radiography students. Radiography. 2021;0(0). https://doi.org/10.1016/j.radi.2021.09.009
Abuzaid MM, Elshami W, Noorajan Z. The impact of clinical practice E-portfolio in radiology education during COVID-19 outbreak. Int J Curr Res Rev. 2021;S-S. https://doi.org/10.31782/IJCRR.2021.SP172
Konstantinidis K, Apostolakis I, Karaiskos P. A narrative review of e-learning in professional education of healthcare professionals in medical imaging and radiation therapy. Radiography. 2021;28(2):565-70. https://doi.org/10.1016/j.radi.2021.12.002
Alhasan M, Al-Horani Q. Students’ perspective on the online delivery of radiography & medical imaging program during COVID-19 pandemic. J Med Imaging Radiat Sci. 2021;52(4):S68–77. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2021.07.009
Gkatzia N, Dousi M, Syrgiamiotis V, Kechagias D, Gogou L. Stress, Anxiety and Depression Among Radiography Students During the COVID-19 Pandemic. Int J Sci Res. 2021;10(11). http://dx.doi.org/10.36106/ijsr/9231021
Okpaleke MS, Ohagwu CC, Nwobi CI, Ogolodom MP, Nwodo VK, Eja-Egwu UN. Effects of the COVID-19 pandemic on radiography education in Nnamdi Azikiwe University, Nigeria. Int J Sci Res Arch. 2021;3(1):082–92. https://doi.org/10.30574/ijsra.2021.3.1.0104
Chandrasiri NR, Weerakoon BS. Online learning during the COVID-19 pandemic: Perceptions of allied health sciences undergraduates. Radiography. 2021;0(0). https://doi.org/10.1016/j.radi.2021.11.008
Konstantinidis K, Apostolakis I. Digital Technologies in Professional Education and Skills’ Development for Radiographers. In Online: Greek Computer Society; 2021. p.522–37. http://events.di.ionio.gr/cie/images/documents21/CIE2021_OnLineProceedings/44CIE2021_Kwnst_Final_p%20522-537.pdf
Lawson Jones G, York H, Lawal O, Cherrill R, Mercer S, McCarthy Z. The experience of diagnostic radiography students during the early stages of the COVID-19 pandemic – a cross-sectional study. J Med Radiat Sci. 2021;68(4):418–25. https://doi.org/10.1002/jmrs.544
Kassymova K, Kosherbayeva N, Sangilbayev S, Schachl H. Stress management techniques for students. In Atlantis Press; 2018. p. 47–56. https://dx.doi.org/10.2991/ictppfms-18.2018.10
Krpan KM, Kross E, Berman MG, Deldin PJ, Askren MK, Jonides J. An everyday activity as a treatment for depression: The benefits of expressive writing for people diagnosed with major depressive disorder. J Affect Disord. 2013;150(3):1148–51. https://doi.org/10.1016/j.jad.2013.05.065
Apostolakis I, Egglezopoulou A. Web 2.0 applications in medical and nursing education. Iatriki. 2012 Dec 30;101(6):432–47.
Taylor A, Williams C. COVID-19: Impact on radiology departments and implications for future service design, service delivery, and radiology education. Br J Radiol. 2021;94(1127):20210632. https://www.birpublications.org/doi/10.1259/bjr.20210632
Konstantinidis K, Katsas I, Apostolakis I. Social Media as a Tool of Influence and Mentorship among Healthcare Professionals. Hell Health Serv Manag Assoc. 2021;32(184):7–11. http://dx.doi.org/10.54042/hr583hhsma
Salajan FD, Mount GJ. Leveraging the Power of Web 2.0 Tools: A Wiki Platform as a Multimedia Teaching and Learning Environment in Dental Education. J Dent Educ. 2012;76(4):427–36. https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2012.76.4.tb05274.x
Hayre CM, Kilgour A. Diagnostic radiography education amidst the COVID-19 pandemic: Current and future use of virtual reality (VR). J Med Imaging Radiat Sci. 2021;52(4):S20–3. https://doi.org/10.1016/j.jmir.2021.09.009
O’Connor M, Stowe J, Potocnik J, Giannotti N, Murphy S, Rainford L. 3D virtual reality simulation in radiography education: The students’ experience. Radiography. 2021;27(1):208–14. https://doi.org/10.1016/j.radi.2020.07.017