COVID-19: Η Εκπαίδευση στην Ακτινοτεχνολογία κατά την Περίοδο της Πανδημίας - Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας

Περίληψη
Σκοπός: Η ανάδειξη προβλημάτων, αδυναμιών και απειλών έναντι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Ακτινοτεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς και στρατηγικών που υιοθετήθηκαν για τον μετριασμό του αντίκτυπου αυτής της κρίσης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων PubMed, Scopus και Google Scholar, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Καθώς η περίοδος της πανδημίας COVID-19 αφορά την τελευταία διετία, η αναζήτηση περιορίστηκε στα έτη 2020-2022.
Αποτελέσματα: Η αναστολή αρχικά των τοποθετήσεων των φοιτητών στις κλινικές ασκήσεις και η απότομη μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο της δια ζώσης μάθησης στην εξ’ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση εξαιτίας της πανδημίας δημιούργησαν άγχος, σύγχυση και καθυστέρηση στην αποφοίτηση των τελειόφοιτων φοιτητών. Η επανέναρξη των κλινικών ασκήσεων συνέβη με λιγότερους φοιτητές ανά τοποθέτηση και για μικρότερο χρονικό διάστημα. Τα μέτρα για την κοινωνική αποστασιοποίηση, η πίεση που ασκήθηκε στα Εθνικά Συστήματα Υγείας και ο φόβος της μόλυνσης από τον COVID-19 προκάλεσαν επίσης αμφιβολίες για την επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού που έκαναν οι φοιτητές. Νέα δεδομένα προκύπτουν και για τους εκπαιδευτές, οι οποίοι πρέπει για πρώτη φορά να ενσωματώσουν νέες ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συγκυρίες.
Συζήτηση - Συμπεράσματα: Καθώς η ανάγκη των συστημάτων Υγείας για τροφοδότηση και ταχεία ένταξη νέων Επαγγελματιών Υγείας όλων των ειδικοτήτων κρίνεται επιτακτική, είναι απαραίτητο η εκπαιδευτική διαδικασία να αναδιαμορφωθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία σε σταθερή βάση και πέραν της ανάγκης που επέβαλε η πανδημία, η συνεργατική μάθηση, η χρήση των εφαρμογών του Συνεργατικού Διαδικτύου και η αλληλεπίδραση σε επίπεδο καθοδήγησης μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση και το αίσθημα ασφάλειας των εκπαιδευόμενων και την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτών για τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κωνσταντινίδης Κ., & Αποστολάκης Ι. (2022). COVID-19: Η Εκπαίδευση στην Ακτινοτεχνολογία κατά την Περίοδο της Πανδημίας - Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας. Ακτινοτεχνολογία, (34), 8–13. https://doi.org/10.12681/akttech.40672
- Ενότητα
- Ανασκοπήσεις