Μετασχηματισμός των συστημάτων παρακολούθησης, αξιολόγησης και μάθησης. Πρόσκληση για δράση.


Yulye Jessica Romo Ramos
Abstract

Το παρόν άρθρο υπογραμμίζει την ανάγκη συστημικής μεταρρύθμισης των πρακτικών παρακολούθησης, αξιολόγησης και μάθησης. Τάσσεται υπέρ της δημιουργίας συμπεριληπτικών και δίκαιων συστημάτων παρακολούθησης, αξιολόγησης και μάθησης, υπερβαίνοντας την ευρωδυτική κυριαρχία και ενσωματώνοντας αποαποικιακές προσεγγίσεις. Οι βασικές προκλήσεις που επισημαίνονται περιλαμβάνουν την έλλειψη ισότητας, ποικιλομορφίας και ενσωμάτωσης, καθώς και την ανάγκη επέκτασης του πεδίου εφαρμογής της παρακολούθησης, αξιολόγησης και μάθησης ώστε να αναγνωριστούν τα μη δυτικά συστήματα γνώσης. Εν συνεχεία, επισημαίνεται το χάσμα κουλτούρας και ηγεσίας, παροτρύνοντας τους ηγέτες να προωθήσουν περιβάλλοντα που δίνουν προτεραιότητα στη δημιουργία δεδομένων χωρίς αποκλεισμούς και στην προσαρμοστική μάθηση. Τελικά, το όραμα είναι η παρακολούθηση, η αξιολόγηση και η μάθηση να υποστηρίζουν την αποτελεσματική, συστημική αλλαγή μέσω ουσιαστικών αξιολογήσεων.

Article Details
  • Section
  • Articles
Author Biography
Yulye Jessica Romo Ramos

Ιδρυτικό διευθυντικό στέλεχος της Nexus Evaluation LTD

References
“Special Issue: Decolonizing Evaluation: Towards a FifthParadigm” (2023); “Made in Africa Evaluation: Decolonising Evaluation inAfrica” (2019), “Involuntary social experimentation: revisiting the case fora moratorium” (2023) and “Locus of power”(2023), which builds on a modelby Nan Wehipeihana.
2016 Concluding Observations of the Committee on theElimination of Racial Discrimination (CERD), the UN’s 2019 Report of theWorking Group of Experts on People of African Descent; 2020 HumanRights Council Report and 2019 Equality and Human Rights Commission report.
Το περιεχόμενο που αναφέρεται στην παραπομπή αριθ. 2 επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή ανάπτυξη και στις γνώσεις/ομάδες των αυτοχθόνων.
https://users/yjrr/Downloads/Clients/School for Systems Change/•%09The process of deconstruction of colonial ideologies with respect to the superiority and privilege of Euro-Western thought and approaches