Epistemic Injustice and the Witch Hunts: Suppression of Knowledge and Marginalized Voices in Early Modern Europe
Περίληψη
The witch hunts of the early modern period were not only a tragic episode of mass persecution but also a profound case of epistemic injustice. Thousands of individuals, primarily women, were accused, tortured, and executed based on deeply ingrained biases and flawed evidentiary practices. This paper examines the witch trials through the lens of epistemic injustice, particularly testimonial and hermeneutical injustice, as conceptualized by Miranda Fricker. It explores how societal structures systematically silenced the accused and erased their knowledge, particularly in the domains of medicine and spirituality. The study also highlights how religious and legal institutions manipulated epistemic authority, suppressing dissenting voices and alternative knowledge systems. By analyzing these historical injustices, this paper underscores the enduring consequences of credibility denial and interpretive exclusion, drawing parallels to modern issues of marginalized knowledge.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Paralika, Z. (2023). Epistemic Injustice and the Witch Hunts: Suppression of Knowledge and Marginalized Voices in Early Modern Europe. Epistēmēs Metron Logos, (9), 17–23. https://doi.org/10.12681/eml.40881
- Τεύχος
- Αρ. 9 (2023): Issue 9 2023
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.