Review of Paraskevi Golia's Υμνώντας το έθνος. Ο ρόλος των σχολικών γιορτών στην εθνική και πολιτική διαπαιδαγώγηση, 1924-2010 [Praising the nation: The role of national day school commemorations in national and political-education policy, 1924-2010]


Published: Dec 2, 2014
Keywords:
Memory
Zeta G. Papandreou
Abstract
Paraskevi Golia, Υμνώντας το έθνος. Ο ρόλος των σχολικών γιορτών στην εθνική και πολιτική διαπαιδαγώγηση 1924-2010 [Praising the nation: The role of national day school commemorations in national and political-education policy, 1924-2010], Thessaloniki: Epikentro, 2011, 445 pp
Article Details
  • Section
  • BOOK REVIEWS
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Zeta G. Papandreou
PhD in history didactics
References
Cohen, Louis, Lawrence Manion and Keith Morrison, Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας [Educational Research Methodology]. Athens: Metaichmio, 2008.

Kimourtzis, Panagiotis, and Anna Mandylara, «Δημόσιες εορτές στην Ελλάδα, 1830-1860. Γένεση του κρατικού συμβολισμού» [Public festivities in Greece, 1830-1860. The genesis of state symbolism]. Dodoni: Scientific Annals of the Philosophy School of the University of Ioannina (forthcoming).

Kimourtzis, Panagiotis, and Anna Mandylara, «Εορτές και τελετές στο ελληνικό βασίλειο (1830-1862). Συμβολική εξουσία, συγκρότηση κράτους, εκπαιδευτικοί θεσμοί» [Feasts and rituals in the kingdom of Greek kingdom (1830-1862): Symbolic power, state-building, educational institutions]. In Για μια ποιητική του εκπαιδευτικού τοπίου. Δέκα χρόνια μετά…: Χαριστήριο στον Ιωσήφ Σολομών [For the poetry of the educational landscape. Ten years on…, Farewell to Iosif Solomon], vol. 1, edited by Yiorgos Stamelos. Athens: Alexandria, 2011.

Kokkinos, George, Sophia Vouri, Panagiotis Gatsotis, Petros Trantas and Efstathios Stefos, Ιστορική κουλτούρα και συνείδηση. Απόψεις και στάσεις μαθητών και εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Ιστορία [Historical culture and consciousness: Opinions and attitudes of primary-level pupils and teachers on history]. Athens: Noogramma, 2005.