open, digital, online, education, distance education

Διαδραστική απόσταση: Μια συστηματική επισκόπηση


Δημοσιευμένα: Dec 30, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
διαδραστική απόσταση διάλογος δομή αυτονομία
Σοφία Χαλκίδου
https://orcid.org/0000-0002-2155-3398
Αλεξάνδρα-Άννα Γασπαρινάτου
https://orcid.org/0000-0002-8738-8129
Περίληψη

 Περίληψη         

Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη της έννοιας της διαδραστικής απόστασης, όπως αυτή περιγράφεται μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης που πραγματοποιήθηκε τόσο σε ελληνόγλωσσες όσο και σε ξενόγλωσσες βιβλιογραφικές πηγές.  Ειδικότερα, η παρούσα επισκόπηση στρέφει το ερευνητικό της ενδιαφέρον στη διερεύνηση των παραγόντων που επιδρούν στη διαδραστική απόσταση που βιώνουν οι διδάσκοντες και οι εκπαιδευόμενοι ενώ παράλληλα δίνεται έμφαση στις σύγχρονες ερευνητικές εξελίξεις γύρω από την μελέτη της έννοιας. Ζητούμενο της παρούσας μελέτης δεν είναι να εξαντληθεί το σύνολο των βιβλιογραφικών αναφορών για τη διαδραστική απόσταση αλλά κυρίως να αναδειχθούν οι  παράγοντες που δύνανται να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της μάθησης μέσα από τη  μεταβολή της διαδραστικής απόστασης. Τα ερευνητικά ερωτήματα στα οποία προσπαθεί να απαντήσει είναι: α)Ποιοι παράγοντες είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε μεταβολή της διαδραστικής απόστασης που βιώνουν οι διδάσκοντες και οι εκπαιδευόμενοι που συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως, μικτά αλλά και σε παραδοσιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; β)Εντοπίζονται διαφορές στη διαδραστική απόσταση που βιώνουν  διδάσκοντες και εκπαιδευόμενοι οι οποίοι συμμετέχουν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; γ)Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις μεταβλητές του διαλόγου, της δομής και της αυτονομίας; Αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά του θεωρητικού πλαισίου, στη συνέχεια περιγράφεται το μεθοδολογικό πλαίσιο και καταγράφονται συνθετικά τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής επισκόπησης, τα οποία οδηγούν σε χρήσιμα για την εκπαιδευτική διαδικασία συμπεράσματα.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Andrade, S. M. (2014). Dialogue and Structure: enabling learner self-regulation intechnology-enhanced learning environments. European Educational Research Journal, 13(5), 563-574. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.2304/eerj.2014.13.5.563
Abuhassna, H. & Yahaya, N. (2018). Students’ Utilization of Distance Learning through an Interventional Online Module Based on Moore Transactional Distance Theory. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(7), 3043-3052. Retrieved from: https://doi.org/10.29333/ejmste/91606
Brocket, R.G., & Hiemstra, R.(1991). Self-Direction in Adult learning: Perspectives on Theory, Research an Practice. London and New York: Routledge.
Brookfield, S. (1995). In A. Tuinjman (ed.) (1995). International Encyclopedia of Education. Oxford: Pergamon Press.
Βασιλούδης, Γ., Γκιόσος, Ι., και Κουτσούμπα, Μ. (2013). Διερεύνηση της μεταβολής της διαδραστικής απόστασης στο πλαίσιο ενός εξ αποστάσεως προγράμματος. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), 7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 8-10 Νοεμβρίου 2013 (σσ.172-180) Πάτρα:Εκδόσεις του Ελληνικού Δικτύου Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Ανακτήθηκε από:http://dx.doi.org/10.12681/icodl.615
Bolliger, D.U. & Halupa, C.(2018). Online student perceptions of engagement, transactional distance and outcomes. Distance Education, 39(3), 299-316. Retrieved from: https://doi.org/10.1080/01587919.2018.1476845
Brocket, R.G., & Hiemstra, R. (1991). Self-Direction in Adult learning: Perspectives on Theory, Research an Practice. London and New York: Routledge.
Brookfield, S. (1995). In A. Tuinjman (ed.) (1995). International Encyclopedia of Education. Oxford: Pergamon Press.
Doo, M.Y., Bonk, J.C., Shin, C.H., & Woo, B.D.(2020). Structural relationships among self-regulation, transactional distance, and learning engagement in a large university class using flipped learning. Asian Pacific Journal of Education, 1-16. doi: 10.1080/02188791.2020.1832020
Falloon, G. (2014). Making the Connection. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 187-209. Retrieved from:https://doi.org/10.1080/15391523.2011.10782569
Forte, K.G., Schwandt, D.R., Swayze, S, Butler, J. & Aschcraft, M. (2016.) Distance Education in the U.S.: a Paradox. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(3), 16-30. Retrieved from: https://eric.ed.gov/?id=EJ1106346
Garrison, R. D. (1997). Self-Directed Learning: Toward a Comprehensive Model. Adult Education Quarterly. 48(1), 18-33. doi: 10.1177/074171369704800103
Gavrilis, V., Mavroidis, I. & Giossos, I.(2020).Transactional Ditance and Student Satisfaction in a Postagraduate Distance Learning Program. Turkish Online Journal of Distance Education, 21(3), 48-62. Retreived from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1261615.pdf
Giossos, Y., Koutsouba, M., Lionarakis, A. & Skavantzos, K. (2009). Reconsidering Moore’s Transactional Distance Theoty. European Journal of Open, Distance and E-Learning ,12(2). Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ911768.pdf
Guglielmino, L., M. (2008). Why self – directed learning? International Journal of Self – Directed Learning, 5(1), 1-14.Retrieved from: http://tinyurl.com/y3fryq5k
Goel, L., Zhang, P., & Templeton, M. (2012). Transactional distance revisited: Bridging face and empirical validity. Computers in Human Behavior, 28, 1122-1129. doi: 10.1016/j.chb.2012.01.020
Gorsky, P. and Caspi, A. (2005). A critical analysis of transactional distance theory. Quarterly Review of Distance Education, 6(1), (pp. 1-11). Retrieved from: https://tinyurl.com/ycev6jnf
Hillman, D. C., Willis, D. J., & Gunawardena, C. N. (1994). Learner-interface interaction in distance education: An extension of contemporary models and strategies for practitioners. The American Journal of Distance Education, 8(2), 30–42. doi: : 10.1080/08923649409526853
Horzum, M.B. (2014). A Longitudinal and Cross-Sectional Research on the Learning Approaches and Transactional Distance in Students of Blended Learning. Education and Science, 39, 53-66. doi: 10.15390/EB.2014.1858
Huang, X., Chandra, A., DePaolo, C. & Simmons, L. (2016).Understanding transactional distance in web-based learning environments: An empirical study. British Journal of Educational Technology, 47( 4), 734–747, doi:https://doi.org/10.1111/bjet.12263
Holec, H. (1981). Autonomy in Foreign Language Learning. Oxford: OUP.
Kara, M. (2020). Transactional distance and learner outcomes in an online EFL context. Open Learning: The Journal of Open, Distance and eLearning, 1-6. doi: 10.1080/02680513.2020.1717454
Kassandrinou, A., Angelaki, C & Mavroidis, I. (2014). Transactional Distance among Open University Students: How Does it Affect the Learning Process?. European Journal of Open, Distance and E-Learning, 17(1), 26-42. doi: 10.2478/eurodl-2014-0002
Ekwunife-Orakwue , K.& Teng, T.L. (2014). The impact of transactional distance dialogic interactions on student learning outcomes in online and blended environments. Computers & Education, 78,414-427. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2014.06.011
Λιοναράκης, Α. & Λυκουργιώτης, Α. (1998,1999). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Θεσμοί και Λειτουργίες. (Τομ. Α). Πάτρα: ΕΑΠ.
Moore, M.G. (1986). Self directed learning and distance education. International Journal of E-Learning & and Distance Education, 1(1), 7-24. Retrieved from: http://tinyurl.com/y38y6hka
Moore, M. G. (1991). Distance education theory. The American Journal of Distance Education, 5 (3), 1–6. doi: https://doi.org/10.1080/08923649109526758
Moore, M.G. (1993). Theory of transactional distance. In D. Keegan (Ed.), Theoretical principles of distance education (pp. 22-38). New York: Routledge. Retrieved from: http://tinyurl.com/ya2f7lxc
Mafenya, N. P. (2O14). A South African Distance Learning Case Study: Reducing Distance through Mobile Technology.Mediterranean Journal of Social Sciences, 14(5), 276-282. doi:10.5901/mjss.2014.v5n14p276
Quong, J., Snider, L. & Early, J. (2018). Reducing Transactional Distance in Online and Blended Courses Through the Use of a Closed Social Media Platform. Journal of Educational Technology Systems 47(1), 1-22.: doi: 10.1177/0047239518766654
Sedraz Silva, J.C., Ramos, J.L., Rodrigues, R.L., de Souza, F.,Gomes A.S. & Maciel A.M.(2016). An EDM Approach to the Analysis of Students’ Engagement in Online Courses from Constructs of the Transactional Distance. 16th International Conference on Advanced Learning Technologies. doi: 10.1109/ICALT.2016.17
Tough, A. (1971). The Adult’s Learning Projects. Toronto: Ontario Institute for Studies in Education. Retrieved from: http://ieti.org/tough/books/alp.htm
Uzun, A. & Toprak, E. (2019). Factors Affecting the Perception of Transactional Distance in the Online Learning Environments. International Open and Distance Conference,14-16 Novemner 2019, 251-256. Retrieved from: https://tinyurl.com/y5syesrh
Wengrowicz, N. & Offir, B. (2013). Teachers' Perceptions of Transactional Distance in Different Teaching Environments. American Journal of Distance Education, 27(2),111-121.Rertrieved from:https://doi.org/10.1080/08923647.2013.773701
Wengrowicz, N. (2014).Teachers’ pedagogical change mechanism – Pattern ofstructural relations between teachers’ pedagogical characteristics and teachers’ perceptions of transactional distance (TTD) in different teaching environments. Computers & Education, 76, 190-198, Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2014.03.020
Weidlich, J.& Bastiaens, T. (2018). Technology Matters – The Impact of Transactional Distance on Satisfaction in Online Distance Learning International. Review of Research in Open and Distributed Learning,19 (3), 222-242. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.19173/irrodl.v19i3.3417
Χαλκίδου, Σ. (2015). Συγκριτική ανάλυση της σχέσης της αυτονομίας και της διαδραστικής απόστασης ανάμεσα σε συμβατικά και μη συμβατικά εκπαιδευτικά συστήματα. Στο Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου ,Γ. Μανούσου, Μ. Νιάρη, Τ. Χαρτοφύλακα και Σ. Παπαδημητρίου (Επιμ.), 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 7-8 Νοεμβρίου 2015 ,8, (3Α),140-151. Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Ανακτήθηκε από: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.68
Yilmaz, R. & Yilmaz, F. (2018). Assigned Roles as a Structuring Tool in Online Discussion Groups: Comparison of Transactional Distance and Knowledge Sharing Behaviors. Journal of Educational Computing Research,0(0), 1-23.doi: 10.1177/0735633118786855
Zilka, G. & Zeichner, O. (2019)..Factors Necessary for Engaging Preservice Teachers Studying in Virtual and Blended Courses. International Journal of Mobile and Blended Learning, 11 (1), 42-57. doi: 10.4018 / IJMBL.2019010104
Zimmerman, B. J. (1990). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: An Overview. Educational Psychologist, 25(1), 3-17. Retreived from:http://dx.doi.org/10.1207/s15326985ep2501_2