Ο θόρυβος στην καθημερινότητα των μαθητών: Μετρήσεις και καταγραφή


Published: Mar 14, 2019
Keywords:
noise acoustics
Π. Κακουλίδη
Χ. Καραχάλιου
Ν. Καταπόδη
Α. Κονιδάρη
Γ. Νιάρος
Δ. Πέττας
Α. Ε. Πρωτοπαπά
Δ. Σγουράκη
Ι. Σοφιανόπουλος
Γ. Στεργιόπουλος
Μ. Συριοπούλου
Γ. Χριστόπουλος
Α. Ασημακόπουλος
Λ. Μ. Βοζαΐτη
Α. Μ. Γαλάνη
Δ. Γρίβας
Α. Δροσοπούλου
Μ. Καλλιντέρη
Α. Καραθανάση
Π. Μαντά
Β. Μαρούδας
Μ. Παλαιού
Λ. Παπαδόπουλος
Β. Παπαδοπούλου
Γ. Πεγιάζης
I. Μαντάς
Abstract

Η συγκεκριμένη εργασία διενεργήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας δύο Ομίλων Δημιουργικότητας και Αριστείας που υλοποιούνται κατά το τρέχον σχολικό έτος (2016 – 2017) στο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών. Του Ομίλου Γλώσσας και Πληροφορικής (Λόγου Τέχνη ΙΙΙ) και του Ομίλου Φυσικών Επιστημών. Εστιάζει στην μέτρηση και καταγραφή της έντασης των ηχητικών δραστηριοτήτων που βιώνει στην καθημερινή του ζωή ένας έφηβος μαθητής στο περιβάλλον που δραστηριοποιείται (τόπος κατοικίας, σχολείο). Ο σκοπός μας είναι να διερευνήσουμε αν και κατά πόσο αυτές οι δραστηριότητες ξεπερνούν τα επιτρεπτά, για την υγιεινή, όρια όπως έχουν καθοριστεί μέσα από την επιστημονική βιβλιογραφία και έρευνα (Alton – Everest & Pohlmann (2009), Σκαρλάτος, Δ. (2008).
Η μέτρηση της ακουστικής έντασης στον τόπο διαμονής των μαθητών (στον ευρύτερο μητροπολιτικό τομέα της Πάτρας) και του σχολείου μας στηρίζεται σε μία απλή, αλλά επιστημονικά αποδεκτή μεθοδολογία: 25 μαθητές γυμνασίου έπαιξαν το ρόλο του μηχανικού ήχου και χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο ως ηχόμετρο (εφοδιασμένο με την κατάλληλη, κοινή σε όλους, εφαρμογή λογισμικού) κατέγραψαν τα επίπεδα της ακουστικής έντασης στην περιοχή ευθύνης τους σε συγκεκριμένες (κοινές σε όλους) ώρες της καθημερινής τους δραστηριότητας.
Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν και οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές δραστηριοποιούνται στην καθημερινότητά τους σε σχετικά ήσυχο, εντός των επιτρεπτών ορίων, ακουστικό περιβάλλον και μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις υφίστανται ιδιαίτερα ισχυρές στάθμες ακουστικής έντασης.

Article Details
  • How to Cite
  • Κακουλίδη Π., Καραχάλιου Χ., Καταπόδη Ν., Κονιδάρη Α., Νιάρος Γ., Πέττας Δ., Πρωτοπαπά Α. Ε., Σγουράκη Δ., Σοφιανόπουλος Ι., Στεργιόπουλος Γ., Συριοπούλου Μ., Χριστόπουλος Γ., Ασημακόπουλος Α., Βοζαΐτη Λ. Μ., Γαλάνη Α. Μ., Γρίβας Δ., Δροσοπούλου Α., Καλλιντέρη Μ., Καραθανάση Α., Μαντά Π., Μαρούδας Β., Παλαιού Μ., Παπαδόπουλος Λ., Παπαδοπούλου Β., Πεγιάζης Γ., & Μαντάς I. (2019). Ο θόρυβος στην καθημερινότητα των μαθητών: Μετρήσεις και καταγραφή. Open Schools Journal for Open Science, 2(1), 1–10. https://doi.org/10.12681/osj.18998
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Everest, F.A., Pohlmann, K.C. (2009). Master Handbook of acoustics (5th Edition). USA: McGraw Hill.
Αντωνίου,Ν., Δημητριάδης, Π., Καμπούρης, Κ., Παπαμιχάλης, Κ, Παπατσίμπα,Λ. Φυσική (2001). Γ Γυμνασίου (Βιβλίο Μαθητή), ΥΠ.Ε.Π.Θ., Π.Ι., Δ ΕΚΔΟΣΗ ΑΘΗΝΑ 2001
Μενούνου,Π. Αεροακουστική. Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα
Σκαρλάτος, Δ. (2008). Εφαρμοσμένη Ακουστική (Γ΄ έκδοση), Gotsis, 2008, Πάτρα