Ο ‘αριθμός’ ως δομικό στοιχείο του πολιτισμού και των μαθηματικών


Published: Mar 14, 2019
Keywords:
number
Σταμάτης Γαλανός
Αλέξανδρος Γεωργούλιας
Χαράλαμπος Γιάππας
Ιωσήφ Γκογιάννος
Abstract
Τα μαθηματικά αναγνωρίζονται ως η επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των αριθμών και των ιδιοτήτων τους. Οι αριθμοί και οι υπολογισμοί διαπερνούν τον πολιτισμό μας. Η οικονομία, η τεχνολογία και η επιστήμη εξαρτώνται από της χρήση των αριθμών. Η εργασία εστιάζει στην έννοια του αριθμού και την εξελικτική της πορεία από τον ‘αριθμό’ ως δομικό στοιχείο της πρωτόγονης αρίθμησης προς την έννοια του ‘αριθμού’ ως δομικό στοιχείο ανάπτυξης και εξέλιξης των συστημάτων αρίθμησης. Επιχειρείται η προσέγγιση της έννοιας του αριθμού όχι μόνο ως δομικό στοιχείο των μαθηματικών, αλλά και ως έννοια που σχετίζεται με την ανθρώπινη φύση και ως δομικό στοιχείο πολιτισμού.
Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Εξαρχάκος, Θ., (1993): Διδακτική των Μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμαμτα (Γ έκδοση).
Bunt, L., Jones, P., Bedient, J. (1981). Οι Ιστορικές ρίζες των στοιχειωδών μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πνευματικός.
Clawson, C. (2005). Ο Ταξιδευτής των Μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Κέδρος.
Hughes, M. (1999). Τα παιδιά και η έννοια των αριθμών. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
Eves, H. (1989). Μεγάλες στιγμές των Μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Τροχαλία.
D'Ambrosio, U. (1985). Ethnomathematics and its place in the history and pedagogy of mathematics. For the learning of Mathematics, 5(1), 44-48.
Gordon, P. (2004). Numerical cognition without words: Evidence from Amazonia. Science, 306(5695), 496-499.
Frank, M. C., Everett, D. L., Fedorenko, E., & Gibson, E. (2008). Number as a cognitive technology: Evidence from Pirahã language and cognition. Cognition, 108(3), 819-824
Menninger, K. (2013).Number words and number symbols: A cultural history of numbers. Courier Corporation. (on line).
Most read articles by the same author(s)