O σεισμογράφος του Τσανγκ Χενγκ από την Terraemotus team
Abstract
Το "Karditsa Earthquake Project - Σχολεία εν Δράσει" του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου είναι ένα διαθεματικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής και ρομποτικής εκπαίδευσης με θέμα το σεισμό. Σκοπός του είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών και της κοινωνίας σχετικά με τα σωστά μέτρα πρόληψης σε περίπτωση σεισμού. Για τη χρονιά 2019 - 2020 η ομάδα Terraemotus team, βασισμένη στο βιβλίο του ΟΑΣΠ “H γη χορεύει”, αποφάσισε να κατασκευάσει έναν σεισμογράφο απλό και κατανοητό για τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της πόλης, το σεισμογράφο του Τσανγκ Χενγκ. Για την κατασκευή σχεδιάστηκαν τα μέρη του σεισμογράφου σε χαρτί, δημιουργώντας τα πατρόν, που κόπηκαν σε μακετόχαρτο και συναρμολογήθηκαν. Για το λειτουργικό κομμάτι χρησιμοποιήθηκε Arduino, επιταχυνσιόμετρο, led, laser, φωτοαντιστάσεις, buzzer και ένα μπαλάκι του πινγκ πονγκ ως εκκρεμές. Σε περίπτωση σεισμού και λόγω της αδράνειας, το εκκρεμές κόβει μία ή δύο ακτίνες laser με αποτέλεσμα να ηχήσει το buzzer και να ανάψει το led που δείχνει τη φορά του σεισμού. Το επιταχυνσιόμετρο καταγράφει το σεισμό και τη βοήθεια του Arduino απεικονίζεται στην οθόνη ενός υπολογιστή.
Article Details
- How to Cite
-
Συροπούλου Κ., & Παπαϊωάννου Ι. (2020). O σεισμογράφος του Τσανγκ Χενγκ από την Terraemotus team. Open Schools Journal for Open Science, 3(5). https://doi.org/10.12681/osj.24086
- Issue
- Vol. 3 No. 5
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).