Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας


Published: Jul 21, 2020
Keywords:
Ρομποτική Arduino LegoMindstorms PhysicalComputing Συνεργατική Μάθηση Δημιουργικότητα Καινοτομία Εκπαίδευση
Αθανάσιος Γκάνιος
Αναστάσης Γρηγορίου
Νίκη Δούλου
Λευτέρης Ζαχαρόπουλος
Γιώργος Κατσιαρδής
Δήμητρα Μπιλίδα
Παναγιώτης Παπαδόπουλος
Γιώργος Ρούσος
Αναστάσιος Θεοδωρόπουλος
Γεώργιος Αγγελόπουλος
Abstract

Στο παρόν κείμενο εστιάζουμε στην καταγραφή και περιγραφή της εμπειρίας μας με την εκπαιδευτική ρομποτική, όπως αυτή αποκτήθηκε στα πλαίσια του 1ουRobotics Workshop που πραγματοποιήθηκε στην Τρίπολη από σχολεία της περιοχής, το Δεκέμβριο του 20171. Μέσα από ένα ταξίδι διάρκειας 12 εβδομάδων, 15 μαθητές από δύο λύκεια της περιοχής της Τρίπολης, καταλήξαμε να παρουσιάσουμε σε 500 μαθητές, έργα ρομποτικής που δημιουργήσαμε επιστρατεύοντας φαντασία, δημιουργικότητα και ομαδική εργασία. Η θεματολογία μας
11οRobotics Workshop,τοποθεσία Τρίπολη, διοργάνωση 3οΓΕΛ Τρίπολης& ΓΕΛ Τεγέας, περισσότερα στον σύνδεσμο: https://goo.gl/MA2RWs
περιλάμβανε τεχνουργήματα με αξιοποίηση της πλατφόρμας Arduino καθώς και των Lego Mindstorms και γενικά έργα εκπαιδευτικών χρήσεων και εφαρμογών. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήσαμε έργα αυτοματισμού, φωτισμού-ήχου, αισθητήρων-περιβάλλοντος, έξυπνα αντικείμενα, διατάξεις έγκαιρης ειδοποίησης, αυτόνομο όχημα, εφαρμογές ψυχαγωγίας και εφαρμογές ΙοΤ, αξιοποιώντας κυρίως γνώσεις Πληροφορικής αλλά και άλλων επιστημονικών πεδίων όπως η Φυσική.
Μέσα από το παρόν άρθρο θέλουμε να περιγράψουμε τη μοναδική αυτή εμπειρία που ζήσαμε και να επιχειρήσουμε να δώσουμε απάντηση στο πώς η ρομποτική και γενικά ο προγραμματισμός μέσω φυσικών πραγμάτων μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση καλύτερα από παραδοσιακούς τρόπους. Η ενασχόλησή μας με τη ρομποτική, ενθάρρυνε την δημιουργικότητα μας, την επινοητικότητα και την πρωτοβουλία μας να λύσουμε τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν.
Καταλήγοντας, η χρήση της ρομποτικής στην εκπαίδευση φαίνεται να έχει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς συμβάλλει στην παραγωγή καινοτομίας και βοηθάει στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής και κριτικής σκέψης των εμπλεκομένων, στην αλλαγή διαδικασίας μάθησης και της επικοινωνίας, όπως επίσης και στην διαμόρφωση στάσεων και επιλογών μελλοντικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας.


Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Rockland, R.; Bloom, D.S.; Carpinelli, J.; Burr-Alexander, L.; Hirsch, L.S.; Kimmel, H. Advancing the geh in k-12 stem education. 2010.
Theodoropoulos, A.; Antoniou, A.; Lepouras, G. In Educational robotics in the service of cse: A study based on the panhellenic competition, Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 2016; ACM: pp 84-87.
Chambers, J. M., Carbonaro, M., Rex, M., & Grove, S. (2007). Scaffolding knowledge construction through robotic technology: A middle school case study. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 6, 55-70.
Bers, M. U., Ponte, I., Juelich, C., Viera, A., & Schenker, J. (2002). Teachers as designers: Integrating robotics in early childhood education. Information technology in childhood education annual, 2002(1), 123-145.
Alimisis, D., Moro, M., Arlegui, J., Pina, A., Frangou, S., & Papanikolaou, K. (2007, August). Robotics & constructivism in education: The TERECoP project. In EuroLogo (Vol. 40, pp. 19-24).
Alimisis, D. (2013). Educational robotics: Open questions and new challenges. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 63-71.
Papert, S. (1993). The children's machine: Rethinking school in the age of the computer. BasicBooks, 10 East 53rd St., New York, NY 10022-5299.
Eteokleous-Grigoriou, N., & Psomas, C. (2013, March). Integrating Robotics as an Interdisciplinary-Educational Tool in Primary Education. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 3877-3881). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Williams, D., Ma, Y., & Prejean, L. (2010). A preliminary study exploring the use of fictional narrative in robotics activities. Journal of computers in Mathematics and Science Teaching, 29(1), 51-71.
Bocconi, S., Chioccariello, A., Dettori, G., Ferrari, A., Engelhardt, K., Kampylis, P., & Punie, Y. (2016, July). Exploring the field of computational thinking as a 21st century skill. In Proceedings of the International Conference on Education and New Learning TechnologiesJuly 2016Barcelona, Spain Page (pp. 4725-4733).
Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.
Nikolakopoulou, K., Koustourakis, G., Komis, V., & Ravanis, K. (2016). The Discourse for the Integration of ICT in STEM Education: Attitudes Expressed in Texts on Education in Greece (1984-2006). Journal of Subject Didactics, 1(2), 67-81.
Khanlari, A. (2016). Teachersf perceptions of the benefits and the challenges of integrating educational robots into primary/elementary curricula. European Journal of Engineering Education, 41(3), 320-330.
ƒ¨.ƒΚƒΕ., ƒ ., & ƒƒΗƒΘƒΟ.ƒΞƒΝƒƒΙƒΝ., ƒ. (2001). ƒ®ƒΙƒΕƒΟƒΝƒΣƒΝƒΟƒΗƒΘ. ƒΠƒΡƒΕƒΛ ƒ£ƒΘƒΞƒΏ.ƒΒƒΓƒƒΠƒΕ. ƒ®.ƒΡƒΟƒΏ: ƒ£ƒΙƒΙƒΕƒΛƒΗƒΘ. ƒƒΛƒΝƒΗƒΘƒΡ. ƒ®ƒΏƒΛƒΓƒΞƒΗƒΠƒΡ.ƒΚƒΗƒΝ.
Raptis, A., & Rapti, A. (2006). ƒ.ƒΖƒΕƒΠƒΕ ƒΘƒΏƒΗ ƒΆƒΗƒΒƒΏƒΠƒΘƒΏƒΙ.ƒΏ ƒΠƒΡƒΕƒΛ ƒ£ƒΞƒΝƒΤ. ƒΡƒΕ. ƒ®ƒΙƒΕƒΟƒΝƒΣƒΝƒΟ.ƒΏ.. ƒ£ƒΘƒΒ.ƒΠƒΓƒΗ.: ƒƒΟƒΗƒΠƒΡƒΝƒΡ.ƒΙƒΕ. ƒ―.ƒΞƒΡƒΕ. (Greek edition). Learning and Teaching in Information Epoch. Publisher: Aristotelis Raptis.
Eguchi, A. (2010, March). What is educational robotics? Theories behind it and practical implementation. In Society for information technology & teacher education international conference (pp. 4006-4014). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Petre, M., & Price, B. (2004). Using robotics to motivate eback doorflearning. Education and information technologies, 9(2), 147-158.
Blanchard, S., Freiman, V., & Lirrete-Pitre, N. (2010). Strategies used by elementary schoolchildren solving robotics-based complex tasks: Innovative potential of technology. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2851-2857.
Atmatzidou, S., & Demetriadis, S. (2016). Advancing studentsf computational thinking skills through educational robotics: A study on age and gender relevant differences. Robotics and Autonomous Systems, 75, 661-670.
ƒƒΡƒΚƒΏƒΡƒΔ.ƒΒƒΝƒ ƒ°., ƒƒΏƒΟƒΘ.ƒΙƒΕ. ƒ¥. & ƒΆƒΕƒΚƒΕƒΡƒΟƒΗ.ƒΒƒΕ. ƒ°. (2008). "ƒ΄ƒΟ.ƒΠƒΕ ƒΡƒΦƒΛ LEGO Mindstorms ƒΠƒΡƒΝ ƒΆƒΕƒΚƒΝƒΡƒΗƒΘ. ƒΘƒΏƒΗ ƒ©.ƒΘƒΓƒΗƒΝ: ƒ±ƒΝ ƒΞƒΏƒΗƒΤƒΛ.ƒΒƒΗ ƒΦ. .ƒΛƒΏƒƒΠƒΚƒΏ ƒΚ.ƒΖƒΕƒΠƒΕ.", 4ƒΝ ƒ®ƒΏƒΛƒΓƒΙƒΙ.ƒΛƒΗƒΝ ƒ°ƒƒΛ.-ƒΒƒΟƒΗƒΝ ƒΆƒΗƒΒƒΏƒΘƒΡƒΗƒΘ.. ƒΡƒΕ. ƒ®ƒΙƒΕƒΟƒΝƒΣƒΝƒΟƒΗƒΘ.., ƒ®.ƒΡƒΟƒΏ.
ƒ¨.ƒΚƒΕ., ƒ . ƒ§. (2005). ƒ®ƒΏƒΗƒΒƒΏƒΑƒΦƒΑƒΗƒΘ.. ƒΆƒΟƒΏƒΠƒΡƒΕƒΟƒΗ.ƒΡƒΕƒΡƒΓ. ƒΚƒΓ (ƒΘƒΏƒΗ ƒΑƒΗƒΏ) ƒ²ƒΞƒΝƒΙƒΝƒΑƒΗƒΠƒΡ.. ƒΠƒΡƒΕƒΛ ƒ®ƒΟƒΝƒΠƒΤƒΝƒΙƒΗƒΘ. ƒΘƒΏƒΗ ƒΡƒΕƒΛ ƒ®ƒΟ.ƒΡƒΕ ƒ°ƒΤƒΝƒΙƒΗƒΘ. ƒ¥ƒΙƒΗƒΘ.ƒΏ. ƒ®ƒΏƒΛƒΓƒΞƒΗƒΠƒΡƒΕƒΚƒΗƒΏƒΘ.. ƒ®ƒΏƒΟƒΏƒΒ.ƒΠƒΓƒΗ., 2ƒΕ .ƒΘƒΒƒΝƒΠƒΕ, ƒ®.ƒΡƒΟƒΏ.
Vollstedt A., M. Robinson, E. Wang, (2007).Using Robotics to Enhance Science, Technol-ogy, Engineering, and Mathematics Curricula, In Proceedings of American Society for Engineering Education Pacific Southwest Annual Conference,
Eguchi, A. (2014). Robotics as a learning tool for educational transformation. In Proceeding of 4th International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Ro-botics & 5th International Conference Robotics in Education Padova (Italy).
Alimisis, D. (2013). Educational robotics: Open questions and new challenges. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 63-71.
Eguchi A., (2014a). Learning Experience Through RoboCupJunior : Promoting Engineer-ing and Computational Thinking Skills through Robotics Competition, in: K-12 Comput. Sci. Comput. Think. Initiat., Indianapolis, Indiana, 1-18. https://peer.asee.org/20743.
Alimisis, D. (2014). Educational Robotics in Teacher Education: an Innovative Tool for Promoting Quality Educatio., In L. Daniela, I. L.ka, L. Rutka and I. .ogla (Ed.) gTeacher of the 21st Century: Qua