«Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω»: Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνική Σκέψη
Abstract
Τα Μαθηματικά υπήρξαν ένα πολύ σημαντικό πεδίο κατά την αρχαιότητα, καθώς ένας μεγάλος αριθμός μαθηματικών έθεσε με το έργο του τις βάσεις για την εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης. Με αφετηρία τη φράση που υπήρχε στην είσοδο της Ακαδημίας του Πλάτωνα, εξετάζουμε ποια ήταν η εξέλιξη της Μαθηματικής σκέψης στην αρχαιότητα, ποια ήταν η σχέση μεταξύ των Μαθηματικών και της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και πώς στοιχεία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας επιβιώνουν έως σήμερα, μέσω των Μαθηματικών. Η μεθοδολογία της έρευνας που υιοθετούμε στην εργασία είναι η βιβλιογραφική επισκόπηση, ταυτόχρονα με τη μελέτη των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών. Από την εργασία αναδεικνύεται ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Μαθηματικών και Φιλοσοφίας που δεν είναι άλλος από την έννοια της λογικής, της απόδειξης και της τεκμηρίωσης, τα οποία είναι βασικά στοιχεία, κοινά και για τις δύο επιστήμες. Επίσης, αποκαλύπτεται ότι στα Μαθηματικά, περισσότερο ίσως από κάθε γνωστικό αντικείμενο στο σχολείο η αρχαία ελληνική γλώσσα επιβιώνει, κυρίως μέσω μερών του λόγου της αρχαίας ελληνικής, τα οποία αποτελούν όρους και έννοιες της μαθηματικής επιστήμης.
Article Details
- How to Cite
-
Κετέν Ν., Βενάρδος Π., & Νικολαΐδου Σ. (2020). «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω»: Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνική Σκέψη. Open Schools Journal for Open Science, 3(6). https://doi.org/10.12681/osj.24309
- Issue
- Vol. 3 No. 6
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).