Προσομοιώνοντας τις Αναδράσεις της Κλιματικής Αλλαγής
Abstract
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία» μελετήσαμε την Κλιματική Αλλαγή ως Πολύπλοκο Πρόβλημα με τη βοήθεια του μοντέλου “Climate Change” του λογισμικού NetLogo. Μελετήσαμε πως επιδρούν στο κλίμα της Γης η ηλιακή ακτινοβολία, τα αέρια του θερμοκηπίου, η νέφωση, και η λευκαύγεια της Γης. Από τη βιβλιογραφία μάθαμε ότι υπάρχει η πιθανότητα κατά τη διάρκεια της κλιματικής αλλαγής να συμβούν αναδράσεις οι οποίες είτε θα επιταχύνουν είτε θα αναστείλουν την κλιματική αλλαγή. Παρατηρήσαμε ότι το μοντέλο της Netlogo που χρησιμοποιήσαμε δεν προβλέπει αναδράσεις. Τέθηκε το ερώτημα μπορούμε να επεκτείνουμε εμείς το μοντέλο ώστε να περιλαμβάνει και αναδράσεις; Για τον σκοπό αυτό μελετήσαμε τη γλώσσα προγραμματισμού του λογισμικού NetLogo και τελικά καταφέρουμε να εισάγουμε στο μοντέλο θετικές και αρνητικές αναδράσεις με απλές εντολές ελέγχου αξιοποιώντας τις διαδικασίας του μοντέλου. Τα αποτελέσματα ήταν ενδιαφέροντα. Παρατηρήσαμε ότι κάποιες αναδράσεις είναι καταστροφικές για το κλίμα. Υπό ορισμένες όμως προϋποθέσεις μπορούν ίσως να δημιουργήσουν έναν θερμοστάτη.
Article Details
- How to Cite
-
Ζαφειρόπουλος Κ., Τσορμπατσόγλου Ε., Σαρτζετάκης Δ., Γκαράς Γ., & Γιάτας Δ. (2020). Προσομοιώνοντας τις Αναδράσεις της Κλιματικής Αλλαγής. Open Schools Journal for Open Science, 3(7). https://doi.org/10.12681/osj.24345
- Issue
- Vol. 3 No. 7
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).