«ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΑΚΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ»
Abstract
Η ερευνητική εργασία με θεματική: « Κατανοώντας τα Δακτυλικά Αποτυπώματα » περιλαμβάνει ενότητες καθεμία από τις οποίες επιμελήθηκε μία ομάδα μαθητών. Στην πρώτη ενότητα με θέμα: «Μορφότυποι (pattern) δερματογλυφικών» εξετάζονται τα τέσσερα βασικά διαγράμματα:“Στρόβιλος” (whorl) , “βρόχος” ( loop ), “Διπλός βρόχος” ( double loop ), “τόξο ή αψίδα”( arch). Στην δεύτερη ενότητα παρουσιάζεται η « Ανατομία των λεπτομερειών των δερματογλυφικών των δακτύλων» (minutiae types) η οποία προκαλείται από την έντονη καμπυλότητα των παρυφών και των κοιλάδων οι οποίες βρίσκονται κυρίως σε παράλληλη διάταξη. Κύριες δομικές κατηγορίες των γραμμών αυτών είναι : “Διακλάδωση” ( bifurcation) όπου μία γραμμή διασπάται σε δύο ξεχωριστές γραμμές, “ Δέλτα” (delta) όπου συναντώνται τρεις γραμμές, “Πυρήνας” ( core ) δια του οποίου ορίζεται το κέντρο ενός στροβίλου ή η κορυφή μίας αψίδας, “Τέλος διαδρομής” ( ridge ending, termination ) όπου τερματίζει μία γραμμή. Στην τρίτη ενότητα προσεγγίζονται οι δομικές διατάξεις των δερματογλυφικών, αλλά και των διαφόρων σχηματισμών της καμπυλότητας των αυλακώσεων τους ως: « Αρχετυπικών Μορφοτύπων στη φύση που εκδηλώνονται στη φύση σε μικρές ή μεγάλες κλίμακες», ως «
Μυθολογικών Συμβολισμών», ή και ως «Οργανικών Προτύπων Ανθρώπινων Κατασκευών». Στην τέταρτη ενότητα εξετάζεται η διάταξη των δερματικών ακρολοφιών στις ράγες των δακτύλων ως μία «Αθροιστική Μονάδα» αναφερόμενη κατά πρώτον και ως: «Λιθοχρονική Μονάδα» και κατά δεύτερον ως: « Ψηφίο – Ψηφιδωτό» (digit). Στην τέταρτη ενότητα αναφέρονται επίσης « Οργανικές Δομές Φυσικών Προτύπων» καθώς και «Μυθολογικοί Συμβολισμοί» αυτών οι οποίες θεωρούνται εξίσου Αθροιστικές Μονάδες. Στην πέμπτη και τελευταία ενότητα λαμβάνει χώρα μία Ερευνητική Υπόθεση Εργασίας εντός των ορίων της οποίας διερευνάται το φαινόμενο της σπανιότητας του δερματογλυφικού της « αψίδας» σε συσχετισμό με την « αριστεροχειρία» και την έννοια του «ταλέντου».
Η εργασία πλαισιώνεται τέλος με μία ποσοστιαία καταμέτρηση ανά κατηγορία δακτυλικών αποτυπωμάτων εκατό ατόμων , μαθητών και καθηγητών, καθώς και με την εκτέλεση ενός εικαστικού έργου το οποίο περιλαμβάνει μαζί με τους βασικούς μορφότυπους των δερματογλυφικών και μία αδιάσπαστη γραμμή αυτών η οποία δικαιολογεί και τον τίτλο του έργου: “LINK YOUR DNA”.
Article Details
- How to Cite
-
Άντσεβ Μ., Οικονομοπούλου Έ., Χριστοφής Α., Λαβδαριάς Κ., Κατερνέλης Θ., Μπρεγκάσι Κ., Χασανάι Ο., Δημόπουλος Β., Καφρίτσας Μ., Φουσέκη Κ., Κατσίρα Φ., Μπραϊτης Γ., Γαλανός Γ., Καρβέλης Θ., Ζοτόλι Σ., Θάνος Θ., Καντίου Ά., Κώτσης Ι., Αθανασίου Ν., & Χατζηγιώση Κ. (2020). «ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΑΚΤΥΛΙΚΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ». Open Schools Journal for Open Science, 3(8). https://doi.org/10.12681/osj.24368
- Issue
- Vol. 3 No. 8
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).