Η αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της εκπαίδευσης STEAM για την προσέγγιση της αειφόρου εκπαίδευσης


Published: Oct 5, 2020
Keywords:
Αειφόρος εκπαίδευση εκπαιδευτική ρομποτική εκπαίδευση STEAM προσχολική ηλικία
M. Tοπολιάτη
Abstract

Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στη βιωματική προσέγγιση της εκπαίδευσης για την αειφορία από μαθητές προσχολικής ηλικίας. Κατά τη φάση του σχεδιασμού και της διεξαγωγής του προγράμματος εφαρμόζεται έρευνα δράσης και μελέτη πεδίου, ενώ ως μεθοδολογικά εργαλεία για την επίτευξη μιας ποιοτικής μορφής εκπαίδευσης αξιοποιούνται η κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στη διδακτική των φυσικών επιστημών, η εκπαιδευτική ρομποτική, οι νέες τεχνολογίες, η μηχανική, οι τέχνες και τα μαθηματικά. Το πλαίσιο έρευνας ολοκληρώνεται με τη διαδικασία αποτίμησης, της χρήσης ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων, αλλά και τη διάχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του έργου από τους ίδιους τους μαθητές.

 

 

Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Asghar, A., 2012. Informal Science Contexts: Implications for Formal Science Learning. LEARNing Landscapes, 5(2), p. 55-72
Cohen, L., Manion, L., 1994. Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Αθήνα: Μεταίχμιο Επιστήμες
Γεωργόπουλος, Α.Δ., 2005. Περιβαλλοντική Επαίδευση. Ο νέος κόσμος που αναδύεται… Αθήνα, Gutenberg
Δασκολιά, Μ., 2005. Θεωρία και Πράξη στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Οι προσωπικές θεωρήσεις των εκπαιδευτικών. Αθήνα, Μεταίχμιο
Δημητρίου Α., 2009. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Περιβάλλον, Αειφορία. Θεωρητικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Επίκεντρο
Giolitto, P.-Mathot, L.-Pardo, A.-Vergnes, G., 1997. Environmental education in the European Union. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities
Δασκολιά, Μ., 2005. Θεωρία και πράξη στην περιβαλλοντική εκπαίδευση-Οι προσωπικές θεωρίες των εκπαιδευτικών. Αθήνα, Μεταίχμιο
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, 2018. Εκπαιδευτικό υλικό του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία». Θεσσαλονίκη, ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού
Κόκκοτας, Π. & Πλακίτση Κ., 2005. Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Θεωρία και Πράξη. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη
Λιαράκου, Γ.-Φλογαΐτη, Ε., 2007. Από την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Αθήνα: Νήσος
Plakitsi, K., 2013. Activity Theory in Formal and Informal Science Education. The Netherlands: Sense Publishers.
Πλακίτση, Κ. (επιμ.), 2012. Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αθήνα, Πατάκης
Πλακίτση, Κ. (επιμ.), 2018. Η Θεωρία της Δραστηριότητας & Οι Φυσικές Επιστήμες. Μια νέα διάσταση στην STEAM εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg
Qualter, A., 1996. Differentiated primary science. Buckingham: Open University Press
Ραβάνης, Κ., 1999. Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διδακτική και γνωστική προσέγγιση. Αθήνα, Gutenberg.
Τοπολιάτη, Μ., 2015. Δημοκρατία και Συμμετοχή στο Αειφόρο Νηπιαγωγείο. Δημοσίευση στο συλλογικό τόμο με τίτλο: Διευρύνοντας τη δημοκρατία και τη συμμετοχή στις σχολικές κοινότητες, Αθήνα, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, σελ. 41-46,
ΥΠΕΠΘ, 2011. Νέο Σχολείο (21ου αιώνα)-Νέο Πρόγραμμα Σπουδών-Οριζόντια Πράξη, ΕΣΠΑ 2007-2013
ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002: Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα
ΥΠ.ΠΟ.Α., 8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, 2014. Μεταβυζαντινά Μνημεία Κληματιάς. Ιωάννινα, Γραφικές Τέχνες Θεοδωρίδη
Φλογαΐτη Ε., 2006. Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.
Φλογαΐτη, Ε., 2011. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Αθήνα, Πεδίο