Εμπλοκή γονέων και σχολική επίδοση παιδιών
Abstract
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες με αντικείμενο μελέτης την εμπλοκή των γονέων στη σχολική επίδοση των παιδιών. Παράλληλα, έχουν προταθεί θεωρητικά μοντέλα που αναδεικνύουν τη σημασία της γονεϊκής εμπλοκής στην επιτυχημένη πορεία του παιδιού στο σχολείο [3]. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει: α) τις ερμηνείες που έχουν αποδοθεί από τους ερευνητές στις έννοιες γονεϊκή εμπλοκή, κίνητρα, σχολική επιτυχία και επίδοση β) τις σύγχρονες θεωρίες, που ερμηνεύουν τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ της γονεϊκής εμπλοκής και της σχολικής επίδοσης των παιδιών και γ) τους παράγοντες που επηρεάζουν την πολύπλοκη αυτή σχέση.
Article Details
- How to Cite
-
Μηκέ Π. (2022). Εμπλοκή γονέων και σχολική επίδοση παιδιών. Open Schools Journal for Open Science, 5(2). https://doi.org/10.12681/osj.32428
- Section
- Guest Authors
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).