Από τον Σωκράτη στον Θουκυδίδη: Η γνώση ως πηγή αυτοβελτίωσης και συλλογικής συνείδησης
Abstract
Η αναζήτηση της γνώσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο υπήρξε διαχρονικό ζήτημα που απασχόλησε, φωτεινά πνεύματα της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας από την αυτογνωσία του Σωκράτη και τις μεθόδους αναζήτησης της αλήθειας διερευνούμε τη γνώση του εαυτού μας ως το πρώτο βήμα επαναπροσδιορισμού της θέσης του ατόμου στον κόσμο. Παράλληλα εξετάζοντας τις πρώτες προσπάθειες καταγραφής της ιστορίας από τον Ηρόδοτο και τον Θουκυδίδη επιδιώκουμε και φωτίσουμε τον ρόλο της γνώσης και την αξία της, αφού αποτέλεσε αφετηρία εθνικής και συλλογικής συνειδητοποίησης αλλά και έναυσμα προβληματισμού ως προς τα αίτια και τις συνέπειες των ανθρώπινων επιλογών. Στόχος της έρευνας μας είναι να αποδείξουμε ότι η γνώση, η καταγραφή και η προσέγγιση της, αποτελούν το πρώτο και σπουδαιότερο βήμα στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.
Article Details
- How to Cite
-
Λεοντίου Π. (2024). Από τον Σωκράτη στον Θουκυδίδη: Η γνώση ως πηγή αυτοβελτίωσης και συλλογικής συνείδησης . Open Schools Journal for Open Science, 7(2). https://doi.org/10.12681/osj.39487
- Section
- Greece
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).