test Sonar Hat: Μια κατασκευή για άτομα με προβλήματα όρασης|Open Schools Journal for Open Science

Sonar Hat: Μια κατασκευή για άτομα με προβλήματα όρασης


Αναστασία Μελίνα Ευαγγελίδη
Άννα Μαρία Μακρή
Αντώνιος Μακρύγιαννης
Θεοφάνης Τσικρικάς
Θωμάς Χατζημιχαήλ
Κομνίδης Αντώνιος Επιβλέπων εκπαιδευτικός
Μιχαηλίδου Άννα Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός
Κοσμίδης Εμμανουήλ Επιβλέπων εκπαιδευτικός
Abstract

Η τεχνολογική ανάπτυξη που χαρακτηρίζει την εποχή μας, παρέχει τα μέσα ώστε τόσο οι δημόσιοι όσο και οι ιδιωτικοί χώροι να είναι προσβάσιμοι στα Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ). Το σχολείο μας, εκπονεί προγράμματα για την προσβασιμότητα, με σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας με κάποιο είδος αναπηρίας. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη σχεδίαση και υλοποίηση μιας κατασκευής, η οποία μπορεί να βοηθήσει άτομα με προβλήματα όρασης. Το σχέδιο που θα εκπονηθεί είναι μια κατασκευή με Arduino, που προσαρμόζεται σε καπέλο τύπου Jockey και δίνει σήμα δόνησης όταν υπάρχει κάποιο εμπόδιο στο πεδίο εμβέλειας των αισθητήρων απόστασης. Το κύκλωμα θα προσαρμοστεί σε θήκη τοποθετημένη επάνω σε στεφάνη που θα σχεδιαστεί στο πρόγραμμα τρισδιάστατης σχεδίασης TinkerCAD και θα εκτυπωθεί σε 3D εκτυπωτή. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το πρώτο στάδιο του πονήματος, δηλαδή η σχεδίαση. Η κατασκευή έπεται και θα παρουσιαστεί μελλοντικά.

Article Details
  • Section
  • Greece
Downloads
Download data is not yet available.
References
Μπούσμπου, Ά., Αποστολάκης, Ι. & Σαράφης, Π. (2023) «ΚΡΑΤΗ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ», PERIOPERATIVE NURSING, VOLUME 12, ISSUE 3.
Φράγκου, Σ., Γρηγοριάδου, Μ. & Παπανικολάου, Σ. (2010). Σχεδιάζοντας δραστηριότητες ρομποτικής για μαθητές Γυμνασίου. Στο Γρηγοριάδου Μ. (επιμ) Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτικήτης Πληροφορικής» (σ. 216-223). Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ, Αθήνα, 9-11 Απριλίου, 2010.
Akyol, C., Uygur, M., & Yelken, T. Y. (2022). 3D printers as an educational tool in gifted education: effective use, problems and suggestions. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 10(2), 173-205. DOI: https://doi.org/10.17478/jegys.1105484
Alimisis, D. (2013). Educationalrobotics: Open questions and new challenges. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 63-71.
Arvanitidi, E., Drosos, C., Theocharis, E., & Papoutsidakis, M. (2019). 3D Printing and Education. International Journal of Computer Applications, 177(24), 55-59.
Bybee, R. (2010). Advancing STEM Education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
FRA (European Union Agency for Fundamental Rights) (2011) Δικαιώματα-κλειδιά των ατόμων με αναπηρία: μια εισαγωγή [Online] Διαθέσιμο στο https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/1741-disability_key%20rights_factsheet_EL.pdf (Ανακτήθηκε 12 Νοεμβρίου 2024).
Mayes, R. & Gallant, B. (2018). The 21st Century STEM Reasoning. US-China Education Review B, 8(2), 67-74. doi: 10.17265/2161-6248/2018.02.002