Φως και τρίχα: περίθλαση και συμβολή σε δράση
Abstract
Στο πλαίσιο της έρευνάς μας για τη φύση του φωτός, μελετήσαμε το πείραμα της διπλής σχισμής του Thomas Young, που αναδεικνύει την κυματική φύση του φωτός. Φαινόμενα περίθλασης και συμβολής γίνονται εμφανέστερα όταν μονοχρωματική ακτινοβολία (laser) προσπίπτει σε μικροσκοπικά εμπόδια. To γεγονός μας ώθησε να υπολογίσουμε το πάχος μιας τρίχας εφαρμόζοντας τον τύπο, , όπου d το πάχος της τρίχας, λ το μήκος κύματος του μονοχρωματικού φωτός, L η απόσταση τρίχας από τη λευκή επιφάνεια εμφάνισης της εικόνας συμβολής στο πείραμά μας και y το ήμισυ του μήκους του κεντρικού φωτεινού κροσσού στην εικόνα συμβολής. Ανατρέξαμε σε δημοσιεύσεις που αναφέρονται σε παράγοντες που επηρεάζουν το πάχος των τριχών, όπως ηλικία, φύλο, και υγεία, και αποφασίσαμε να μελετήσουμε την επίδραση της ηλικίας στο πάχος γυναικείων τριχών. Εξετάσαμε δύο ομάδες, μαθήτριες και καθηγήτριες και διαπιστώσαμε ότι το πάχος των τριχών τους δεν εχει γραμμική σχέση με την ηλικία.
Article Details
- How to Cite
-
Καψωμενάκης Ν., Παπανδρέου Ν., Καραπάνος Σ., Νταγκαλής Ν., Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός Α. Λ., & Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός Μ. Π. (2025). Φως και τρίχα: περίθλαση και συμβολή σε δράση. Open Schools Journal for Open Science, 8(1). https://doi.org/10.12681/osj.43648
- Section
- Greece

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).