Πειραματική έρευνα για την ισχύ του φαινομένου της ώσμωσης
Abstract
Κύρια έννοια της εργασίας μας είναι η ώσμωση, ένα φαινόμενο που παρατηρείται στα μόρια ενός διαλύτη και το οποίο επιτρέπει την κίνησή τους από το διάλυμα μικρότερης συγκέντρωσης σε διαλυμένη ουσία προς το διάλυμα μεγαλύτερης συγκέντρωσης, μέσω μίας ημιπερατής μεμβράνης, έως ότου οι συγκεντρώσεις των δύο μερών εξισωθούν. Η εργασία μας αποτελείται από ένα πείραμα που σχεδιάσαμε, κατά το οποίο καταβυθίζουμε όμοια, στερεά ζελεδάκια σε υδατικά διαλύματα με μεταβαλλόμενη περιεκτικότητα σε χλωριούχο νάτριο (NaCl), κοινώς μαγειρικό αλάτι, και έπειτα από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, παίρνουμε τις νέες μετρήσεις της μάζας, του όγκου και της πυκνότητας και τις συγκρίνουμε με αυτές του αρχικού σώματος. Στόχος της εργασίας μας ήταν η πειραματική απόδειξη του φαινομένου της ώσμωσης με έναν εύκολα κατανοητό και παιγνιώδη τρόπο, ο οποίος θα μπορούσε να φανεί χρήσιμος σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξηγήσουν το φαινόμενο σε μαθητές τους.
Article Details
- How to Cite
-
Μακρή – Μακρίδου Σ., Μουραφέτης – Φιλιππόπουλος Δ., & Επιβλέπουσα εκπαιδευτικός Ν. Σ. (2025). Πειραματική έρευνα για την ισχύ του φαινομένου της ώσμωσης. Open Schools Journal for Open Science, 8(1). https://doi.org/10.12681/osj.43657
- Section
- Greece

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).