Digital theatre as a live digital art form Το ψηφιακό θέατρο ως μια ζωντανή ψηφιακή μορφή τέχνης


Published: Jul 7, 2024
Keywords:
digital theatre digital drama interactive media live mediated performance
K. Mastrothanasis
https://orcid.org/0000-0002-8703-9607
Maria Kladaki
https://orcid.org/0000-0003-3146-6914
Abstract

In the era of technological advancements, digital theatre is pioneering artistic expression, pushing the boundaries of traditional theatrical experiences. As an emerging art form, digital theatre combines the timeless essence of live theatre performance with the transformative potential of digital media. This article explores the specific characteristics of digital theatre and seeks to conceptualize it, highlighting its ability to seamlessly integrate the immediate and the transcendent. By immersing audiences in a multidimensional theatrical experience, digital theatre challenges the conventional boundaries of traditional theatre and offers a unique artistic perspective.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Auslander, P. (2023). Liveness: Performance in a mediatized culture (3rd ed). New York: Routledge.
Barney, D., Coleman, G., Ross, C., Sterne, J., & Tembeck, T. (Επιμ.). (2016). The participatory condition in the digital age. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Brilli, S., Gemini, L., & Giuliani, F. (2023). Theatre without theatres: Investigating access barriers to mediatized theatre and digital liveness during the covid-19 pandemic. Poetics, 97, 101750. https://doi.org/10.1016/J.POETIC.2022.101750
Delikonstantinidou, A. (2021). Nadja Masura, Digital Theatre: The Making and Meaning of Live Mediated Performance, US & UK 1990– 2020. European Journal of American Studies, 2021(1). https://doi.org/10.4000/ejas.16877
Liedke, H., & Pietrzak-Franger, M. (2021). Viral theatre: Preliminary thoughts on the impact of the COVID-19 pandemic on online theatre. Journal of Contemporary Drama in English, 9(1), 128–144. https://doi.org/10.1515/jcde-2021-0009
Masura, N. (2020). Digital Theatre. The Making and Meaning of Live Mediated Performance, US & UK 1990-2020. Switzerland: Palgrave Macmillan.
Sullivan, E. (2020). Live to your living room: Streamed theatre, audience experience, and the Globe’s A Midsummer Night’s Dream. Journal of Audience and Reception Studies, 17(1), 92–119.
Timplalexi, E. (2020). Theatre and Performance Go Massively Online During the COVID-19 Pandemic: Implications and Side Effects. Homo Virtualis, 3(2), 43–54. https://doi.org/10.12681/homvir.25448
Ανδρέου, Α., & Κλαδάκη, Μ. (2023). Μπρεχτικό θέατρο και Νέες τεχνολογίες: προκλήσεις και προοπτικές στο σχολείο του αύριο. Στο Μ. Κλαδάκη & Κ. Μαστροθανάσης (Επιμ.), Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα (σσ 190–204). Αθήνα: Gutenberg.
Βασιλάκος, Α. (2008). Ψηφιακές μορφές τέχνης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
Γραμματάς, Θ. (2002). Το ελληνικό θέατρο στον 20ο αιώνα. Πολιτισμικά πρότυπα και πρωτοτυπία. Αθήνα: Εξάντας.
Γραμματάς, Θ. (2015). Το θέατρο ως πολιτισμικό φαινόμενο. Αθήνα: Παπαζήση.
Δεληκωνσταντινίδου, Α. (2023). Η μετασχηματίζουσα δυναμική του ψηφιακού θεάτρου στην εκπαίδευση. Στο Μ. Κλαδάκη & Κ. Μαστροθανάσης (Επιμ.), Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα (σσ 39–66). Αθήνα: Gutenberg.
Καραντζούλη, Α. (2022). Η “δια του ψηφιακού λόγου” μετάδοση και πρόσληψη των αξιών του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στο θέατρο. Στο A. Papakosta (Επιμ.), International Theatre Conference, Values of Ancient Greek Theatre Across Space & Time: Cultural Heritage and Memory (σσ 325–331). Athens: National and Kapodistrian University of Athens Press.
Κλαδάκη, Μ., & Μαστροθανάσης, Κ. (2022). Δραματουργικές μορφές των θεατρικών αναγνώσεων: σύντομη ιστορική αναδρομή. Θεατρογραφίες, 27, 31–39.
Κλαδάκη, Μ., & Μαστροθανάσης, Κ. (2023). Προλογικό σημείωμα για τη σύγκλιση τεχνολογίας και θεάτρου στην εκπαίδευση. Στο Μ. Κλαδάκη & Κ. Μαστροθανάσης (Επιμ.), Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα (σσ 11–22). Αθήνα: Gutenberg.
Μαστροθανάσης, Κ., & Γραμματάς, Θ. (2023). Μνημονικά αποτυπώματα αξιών της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας από την ψηφιακή της παρακολούθηση: μελέτη περίπτωσης. Στο Μ. Κλαδάκη & Κ. Μαστροθανάσης (Επιμ.), Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα (σσ 170–189). Αθήνα: Gutenberg.
Παπακώστα, Α., & Καραντζούλη, Α. (2023). Ψηφιακοί κώδικες στην εξέλιξη του σύγχρονου θεάτρου για κοινό ανηλίκων θεατών: Εφαρμογές, δυνατότητες και προοπτικές. Στο Μ. Κλαδάκη & Κ. Μαστροθανάσης (Επιμ.), Αναδυόμενες τεχνολογίες στο εφαρμοσμένο θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα (σσ 268–300). Αθήνα: Gutenberg.
Πεφάνης, Γ. (1991). Το θεατρικό: Σκιαγράφηση μιας φαινομενολογικής θεατρολογίας. Αθήνα: Δωδώνη.
Πεφάνης, Γ. (1999). Το Θέατρο και τα Σύμβολα: οι Διαδικασίες Συμβόλισης του Δραματικού Λόγου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Πούλου, Α. (2020). Η αρχαία ελληνική τραγωδία και το ψηφιακό θέατρο. Ερείπια, μεταμορφώσεις, δραματουργίες. Αθήνα: Αιγόκερως.
Φανουράκη, Κ. (2016). Το θέατρο στην εκπαίδευση με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στοιχεία διδακτικής μεθοδολογίας. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.