Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού.
Abstract
The general aim of this article is to explore the educational documentary 'Bridges of Knowledge,' which was created within the framework of the Master’s Program 'Educational Design of Online Learning' and specifically within the course 'Development of Digital Audiovisual Material,' taught by Mr. Sofos Alivizos. Influenced by the refugee crisis, we proceeded to create an educational documentary focusing on the integration of refugee children into the Greek educational system. The documentary is designed for students in the sixth grade of primary school, but it can also be used for other educational purposes, targeting a broader audience. The main goal, after watching the educational documentary, is to inform children about the challenges faced by refugee children when they arrive in Greece, to raise their awareness, and to educate them about what the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class (Zone of Educational Priority) actually are, which many of their peers attend but often do not fully understand. Additionally, the aim is to inform children about how the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class can support refugee children, primarily in the educational aspect. To achieve these goals, educational activities are suggested
Article Details
- How to Cite
-
Αγκαθίδου Α., Δημοπούλου Β. Π., Σάββα Π., & Σοφός Α. (Λοΐζος). (2025). Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 6(2). https://doi.org/10.12681/afiinmec.39824
- Section
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.