Video self-modeling in school setting for enhancing students’ participation in schoolwork presentation

Abstract
The present study examines the effects of video self-modeling intervention (VSM) on students' participation in presenting their work and mastering the skill of "presenting a project." The research implemented an experimental multiple-baseline design across subjects to investigate the target behavior in a specific context. Indeed, the intervention contributed to increasing students' participation and improving their ability to present their work in class. At the same time, the social validity of VSM was confirmed, as it was well-received by the participants (teacher, students). The implications of the research suggest that VSM can be considered a successful, positively-oriented educational practice that could be applied at the group/class level.
Article Details
- How to Cite
-
Ρόικου Κ., & Σοφός Α. (Λοΐζος). (2025). Video self-modeling in school setting for enhancing students’ participation in schoolwork presentation. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 6(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.41290
- Section
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.