Αξιοποιώντας πρακτικές digital storytelling και animation στη μουσική εκπαίδευση για την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και την ενίσχυση γραμματισμών στα μέσα Leveraging Digital Storytelling and Animation Practices in Music Education to Foster Soft Skills and Enhance Media Literacy


Γιάννης Μυγδάνης
https://orcid.org/0000-0002-9013-2722
Abstract

Οι τελευταίες τάσεις στη μουσική παιδαγωγική εστιάζουν στους τρόπους με τους οποίους συνδέονται οι τέχνες με τις σύγχρονες και αναδυόμενες τεχνολογίες, διαμορφώνοντας τόσο τις διδακτικές πρακτικές όσο και τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για τους μαθητές του 21ου αιώνα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ψηφιακή αφήγηση και η κινούμενη εικόνα αναδεικνύονται ως δυναμικές προσεγγίσεις και διδακτικές στρατηγικές, οι οποίες παρέχουν δυνατότητες για νέους δρόμους και καινοτόμες μορφές μουσικής διδασκαλίας-μάθησης. Το άρθρο διερευνά τον ρόλο και την προστιθέμενη παιδαγωγική αξία της ψηφιακής αφήγησης και της κινούμενης εικόνας στη μουσική εκπαίδευση, εστιάζοντας στην ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων και την καλλιέργεια γραμματισμών στα μέσα. Υπό το πρίσμα της πολυτροπικής και δια-επιστημονικής μάθησης σε ένα STEAM εκπαιδευτικό πλαίσιο, αναλύονται οι μορφές που οι δύο παιδαγωγικές εφαρμογές ενσωματώνουν οπτικοακουστικά στοιχεία και προωθούν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία των μαθητών. Μέσα από παραδείγματα εκπαιδευτικών εφαρμογών, αναδεικνύεται η σύνδεση μουσικής με την τεχνολογία και τις πρακτικές ψηφιακής αφήγησης, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα κωδικοποίησης, για την ανάπτυξη πολυμεσικών έργων. Παράλληλα, εξετάζονται οι παιδαγωγικές προκλήσεις που αφορούν στον διδακτικό σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Article Details
  • Rubrik
  • Articles
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.