Η χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) σε εφαρμογές eLearning Μελέτη περίπτωσης: Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής» (I.K.K.)
Δημοσιευμένα:
juil. 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη πραγματικότητα Augmented Reality Applications Εξ αποστάσεως εκπαίδευση eLearning Wikitude Studio Hp Reveal Βιογραφία Κωνσταντίνος Καραμανλής Konstantinos Karamanlis Biography
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αφορά τη μελέτη ανάπτυξης μίας πρότασης για τη δημιουργία πιλοτικής εφαρμογής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (eLearning) ενισχυμένης με στοιχεία Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR). Χρησιμοποιώντας τις αρχές της ενεργητικής συμμετοχικής μάθησης, επιχειρείται έρευνα στο Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής» (Ι.Κ.Κ.), για την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού σεναρίου με θέμα τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που αποδίδεται με τη μορφή ενός διαδραστικού χρονοδιαδρόμου ενισχυμένου με στοιχεία AR. Το υλικό προέρχεται από τις αρχειακές συλλογές του Ιδρύματος, μέσα από τα τεκμήρια των οποίων διαφωτίζεται η δράση του και εμπλουτίζεται η ιστορική γνώση για τη μεταπολεμική Ελλάδα (Το Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής»). Κατόπιν σύντομης βιβλιογραφικής επισκόπησης στα πεδία και στα διαθέσιμα λογισμικά, επιλέχθηκαν δύο εργαλεία για τη δοκιμαστική ανάπτυξη της εφαρμογής. Σχεδιάστηκαν πρότυπα φύλλα παρατήρησης τα οποία συνέβαλαν στην αυτοπαρατήρηση της ερευνητικής διεργασίας με την καταγραφή σχολίων. Κατόπιν εφαρμόζεται διαμορφωτική αξιολόγηση. Τα ευρήματα αναλύονται σε κριτική συζήτηση στην οποία τεκμηριώνονται οι προτεινόμενες ενέργειες. Η εφαρμογή αποτυπώνεται σε μορφή storyboard και παρουσιάζεται ολοκληρωμένη με την προσθήκη ενός εκπαιδευτικού κουίζ. Τον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα ενισχύει και η δυνατότητα διεξαγωγής ξενάγησης στον χώρο με χρήση στοιχείων AR. Τέλος δίνονται ερωτηματολόγια σε χρήστες τα αποτελέσματα των οποίων χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή συμπερασμάτων, την καταγραφή προτάσεων για βελτίωση και τις μελλοντικές προοπτικές της.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Αναγνωστοπούλου Α. (2020). Η χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) σε εφαρμογές eLearning Μελέτη περίπτωσης: Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής» (I.K.K.). Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 1(1). https://doi.org/10.12681/afimec.24406
- Τεύχος
- Τόμ. 1 Αρ. 1 (2020): AFIMEC
- Ενότητα
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Agile101. (n.d.). Ανάκτηση 5 5, 2019, από AgileAlliance: https://www.agilealliance.org/agile101/Ciecko, B. (2018, 3 27). Museums are the best place to find innovation in AR. Ανάκτηση6 1, 2019, απόVenture Beat: https://venturebeat.com/2018/03/27/museums-are-the-best-place-to-find-innovation-in-ar/Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 319-340.HpReveal. (n.d.). Ανάκτησηαπόhttps://www.hpreveal.comWikitude. (n.d.). Augmented Reality Sdk. Ανάκτηση 1 2019, 1, από Wikitude: https://www.wikitude.com/Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής». (2019). Το Ίδρυμα. Ανάκτηση 3 21, 2019, από Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής»: https://ikk.gr/to-idryma/