Προσεγγίσεις του χώρου στα λογοτεχνικά κείμενα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη χρήση STORYMAP JavaScript (JS)


Δημοσιευμένα: Nov 23, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
χώρος γεωγραφία λογοτεχνία περιβάλλον εκπαίδευση νέες τεχνολογίες
Εκπαιδευτικός
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη εκπονείται στο πλαίσιο της Λογοτεχνικής Γεωγραφίας, ενός πρόσφατα ανεπτυγμένου κλάδου της Ανθρωπογεωγραφίας, που έχει ως ως αντικείμενο την εξέταση του αναπαριστάμενου χώρου στα λογοτεχνικά έργα. Συγκεκριμένα, σκοπός της μελέτης είναι να διερευνήσει το πως μπορεί ο μαθητής να αντιληφθεί καλύτερα τον χώρο που αναπαρίσταται στα επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στα βιβλία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με έμφαση στα κείμενα που έχουν ως θέμα την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τη φύση ή κάνουν αναφορά σε περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδέσει στη συνέχεια αυτές τις γνώσεις με τον πραγματικό κόσμο. Για την προσέγγιση του χώρου προτείνεται η χρήση της εφαρμογής STORYMAP JavaScript (JS) για την ανάρτηση ιστοριών στο διαδίκτυο με υλικό που οι μαθητές θα συγκεντρώσουν από τα κείμενα των σχολικών βιβλίων αλλά και από το διαδίκτυο, όπως ιστορικές πληροφορίες  και οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο θα προσθέσουν στην εφαρμογή τοποθετώντας τα  σε γεωγραφικά σημεία στο διαδραστικό χάρτη. Έτσι, με τη συμβολή των νέων τεχνολογιών, η διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας γίνεται  βιωματική και πιο ενδιαφέρουσα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Alves, D., and Queiroz, A. I. (2013). Studying Urban Space and Literary Representations Using GIS: Lisbon, Portugal, 1852–2009. Social Science History, 37(4), pp.457–481. http://www.jstor.org/stable/24573939
Garrard, G. (2010). Problems and prospects in ecocritical pedagogy. Environmental Education Research - ENVIRON EDUC RES. 16. pp.233-245. DOI:10.1080/13504621003624704
Hayes, E. Y. and Partlow, M. (2022). Displaying a Georeferenced Map in KnightLab’s StoryMap JS. https://doi.org/10.46430/phen0098 Ανασύρθηκε από το διαδίκτυο στις 30/4/2022
Hones, S. ( 2017). Literary Geography. Στο The International Encyclopedia of Geography, pp.1–6. John Wiley & Sons, Ltd.
Jimmy, N. B. (2015). Ecocritical approach to literary text interpretation. International Journal of Innovation and Scientific Research, vol. 18, no. 2, pp.369–378, October 2015.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας , Σχολικό βιβλίο Α’ Γυμνασίου.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας , Σχολικό βιβλίο Β’ Γυμνασίου.
Κυριακάκη, X. (2017). Οι περιβαλλοντικές αξίες μέσα από τα κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο. Παιδαγωγικός Λόγος, 1
Luchetta, S. (2016). Teaching geography with literary mapping: A didactic experiment. Journal of Research and Didactics in Geography (J-READING), pp. 97-110. DOI: 10.4458/7800-08
Luchetta, S. (2018). Literary Mapping: At the Intersection of Complexity and Reduction. Literary Geographies 4 (1), pp. 6–9
Marland, P. (2013). Ecocriticism. Literature Compass, 10, pp.846-868 https://doi.org/10.1111/lic3.12105
Παπαδοπούλου, Μ. και Σμυρναίου, Ζ. (2020), Ψηφιακή Αφήγηση με Χρήση Χάρτη
Prieto, E. (2016). Geocriticism Meets Ecocriticism: Bertrand Westphal and Environmental Thinking. Στο Tally, R.T. and Battista, C.M. (eds) Ecocriticism and Geocriticism. Geocriticism and Spatial Literary Studies. Palgrave Macmillan, New York. https://doi.org/10.1057/9781137542625_2
Tally, R.T. (2012). Spatiality (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203082881
Tuan, Yi-Fu, (1978). Literature and Geography: Implications for Geographical Research. Στο David Ley and Marwyn Samuels (eds) Humanistic Geography: Prospects and Problems, Chicago: Maaroufa Press, pp.194-206