Η περιβαλλοντική επικοινωνία με χρήση ήχου, εικόνας και κειμένου για την προαγωγή της υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας μέσω του έργου, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά την περίοδο COVID-19


Αικατερίνη Κατσιάνα
Αναστασία Γιαννακοπούλου
Άννα Σπύρτου
Resumen

Το άτομο αποτελεί ένα ανοικτό σύστημα που αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες επηρεάζουν τις καθημερινές δραστηριότητες ή τα έργα του. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τους τρόπους αλληλεπίδρασης ανθρώπου-περιβάλλοντος μέσω του έργου, στην περίοδο του εγκλεισμού λόγω Covid-19 και την αλληλεπίδραση μεταξύ φυσικού και ψηφιακού περιβάλλοντος. Ένα δημιουργικό διαδικτυακό φεστιβάλ υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για την προαγωγή της υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας της ακαδημαϊκής κοινότητας (1ο e-festival του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, 16 & 17 Μαΐου 2020). Για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα zoom και για την προβολή του η σελίδα Facebook του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. 242 έργα από 121 συμμετέχοντες φιλοξενήθηκαν στον ιστότοπο του φεστιβάλ (https://efestival.uowm.gr/), ο οποίος συγκέντρωσε σχεδόν 3.000 μοναδικούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια του μήνα της εκδήλωσης. Τις δύο μέρες διεξαγωγής του, το φεστιβάλ διήρκησε συνολικά 4ώρ. 14λ., με 8,5 χιλιάδες προβολές και 20.000 λεπτά παρακολούθησης. Στα κύρια σχόλια των συμμετεχόντων, οι κύριοι άξονες εστίασης περιλάμβαναν την ψυχική ανθεκτικότητα, την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα, τις ανθρώπινες σχέσεις, την επικοινωνία και τη φύση. Η συμμετοχή των ατόμων στη συγκεκριμένη δράση με δημιουργικές δραστηριότητες ενδυνάμωσε την ψυχική τους ανθεκτικότητα και υπήρξε καλή αλληλεπίδραση μεταξύ φυσικού και ψηφιακού περιβάλλοντος προωθώντας την επικοινωνία.

Article Details
  • Sección
  • Articles
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Citas
American Occupational Therapy Association (2014). Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process (3rd ed.). American Journal of Occupational Therapy, 68, S1-S48. https://doi.org/10.5014/ajot.2014.682006.
American Occupational Therapy Association (2020). Occupational therapy practice framework: Domain and process (4th ed.). American Journal of Occupational Therapy, 74(Suppl. 2), 7412410010. https://doi.org/10. 5014/ajot.2020.74S2001.
Anderson Svidén, G., & Borell, L. (1998). Experiences of being occupied – some elderly people’s positive experiences of occupation at community-based activity centers. Scandinavian Journal of Occupational Therapy 5(3), 133–139. DOI: 10.3109/11038129809035738
Baum, C. M., Christiansen, C. H., & Bass, J. D. (2015). The Person-Environment-Occupation- Performance (PEOP) model. In C. H. Christiansen, C. M. Baum, & J. D. Bass (Eds.), Occupational therapy: Performance, participation, and well-being (4th ed.) (pp. 49-56). Thorofare, NJ: SLACK Incorporated.
Blanche, E. (2007). The Expression of Creativity through Occupation. Journal of Occupational Science 14(1), 21-29, doi:10.1080/14427591.2007.9686580.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Gutenberg.
Creek, J. (2003). Occupational therapy defined as a complex intervention. College of Occupational Therapists, London.
Creek, J. (2005). The therapeutic benefits of creativity. In T. Schmid (Ed.), Promoting health through creativity: for professionals in health, arts and education. Whurr.
Creek, J. (2008). Creative activities. In J. Creek & L. Laugher, Occupational Therapy and Mental Health. (4th ed.). Elsevier.
Cropley, A. J. (1997). Creativity and mental health in everyday life. In Μ. Α. Runco & R. Richards (Εds.), Eminent creativity, everyday creativity and health (pp. 231-246). Ablex Publishing Corporation.
Flach, F. F. (1980). Psychobiologic resilience, psychotherapy and the creative process. Comprehensive Psychiatry 21(6), 510-518.
Gunnarsson, A. B. (2008). The tree theme method – an occupational therapy intervention applied in outpatient’s care. (Dissertation). Lund University.
Hasselkus, B. R. (2002). The meaning of everyday occupation. Slack, Thorofare, New Jersey.
Hocking, C. (2007). The romance of occupational therapy. In J. Creek (Ed.), Contemporary, issues in occupational therapy: reasoning and reflection (pp. 23-40). Wiley.
Howe, M. C., & Briggs, A. K. (1982). Ecological systems model for occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy 36(5), 322–327.
Howie, L., Coulter, M., & Feldman, S. (2004). Crafting the self: older persons’ narratives of occupational identity. American Journal of Occupational Therapy 58(4), 446–254.
Reynolds, F. (2000). Managing depression through needlecraft creative activities: a qualitative study. The Arts in Psychotherapy 27(2), 107–114.
Runco, M. A., & Richards, R. (2002). Eminent creativity, everyday creativity and health. Ablex Publishing Corporation.
Townsend, E. A., & Polatajko, H. J. (2007). Enabling occupation II: Advancing an occupational therapy vision for health, well-being, & justice through occupation. CAOT Publications ACE.
Walters, J. H., & Sherwood, W. (2014). Creative Activities. In J. Creek & L. Laugher, Creek’s Occupational Therapy and Mental Health (5th ed.), Elsevier.