ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ CHARACTER DESIGN


ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ
Κωνσταντίνος Τηλιγάδης
Abstract

Η έρευνα επικεντρώνεται στις μοναδικές ιδιαιτερότητες και παραμέτρους που καθορίζουν το character design, αποκαλύπτοντας την ιδιαίτερη φύση κάθε χαρακτήρα και περίπτωσης. Μέσω της μεθόδου της Εικαστικής Παρατήρησης, αναπτύχθηκε ο "χάρτης των χαρακτήρων", ο οποίος καταγράφει με οργανωμένο τρόπο τα διαφορετικά είδη χαρακτήρων και τις σχέσεις τους στα ποικίλα μέσα οπτικής επικοινωνίας. Αυτή η διαδικασία αναδεικνύει τη σύνθετη και πολυδιάστατη φύση του character design ως ένα καλλιτεχνικό και ερευνητικό πεδίο, με πλήθος εφαρμογών και δυνατοτήτων. Επιπλέον, υπογραμμίζεται η επιτακτική ανάγκη για μια ολοκληρωμένη και εξειδικευμένη εκπαίδευση, που θα επιτρέπει στους σχεδιαστές να κατανοούν σε βάθος την πολυπλοκότητα του πεδίου και να αναπτύσσουν τις απαραίτητες δεξιότητες για τη δημιουργία χαρακτήρων σε εξειδικευμένα μέσα.

Article Details
  • Sezione
  • Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Biografia autore
Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Γεννήθηκε στη Αθήνα το (19/02/1967). Σπούδασε στην Ανωτάτης Σχολής Κάλων Τεχνών Αθήνας
(1990-99) στο (Ε΄) εργαστήριο ζωγραφικής του Νίκου Κεσσανλή και σκηνογραφία με τον Γ. Ζιάκα.
Υποτροφία Ι.Κ.Υ (1994-95) για να παρακολουθήσει στην Ακαδημία Καλών Τεχνών Σεβίλλης τα
εργαστήρια, ζωγραφικής, γλυπτικής, μοντέλο σε κίνηση και φωτογραφίας. Το διάστημα (2000-03)
σπουδές στο Μεταπτυχιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Ψηφιακές Μορφές Τέχνης της Α.Σ.Κ.Τ σε
συνεργασία με το Πολυτεχνείο Πάτρας. Το Εικαστικό του έργο βασίζετε στην έρευνα Τέχνης
Τεχνολογίας ως εκφραστικό μέσω Αφηγηματικής Γλώσσας Αισθητικής και Φιλοσοφικής προσέγγισης
από τη σχέση αλληλεπίδρασης θεατή και έργου, όπως και την ανάπτυξη τεχνολογικών ψηφιακών
μέσων και εργαλείων. Τα έργα του έχουν επιλεγεί σε θεματικές Εκθέσεις από Επιμελητές/τριες
εκθέσεων για τη παρουσίαση σε επιλεγμένους χώρους και Φεστιβάλ Τέχνης με Κριτές. Έχει
βραβευθεί με Διεθνές πρώτο Βραβείο το (2004) ΄Olympic Truce Through Painting΄ Δαμασκός, Συρία.
Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, Μουσεία σε Ελλάδα και Εξωτερικό.
Έχει εμπειρία Διεπιστημονικής συνεργασίας και Έρευνας για τη δημιουργία τρισδιάστατης ταινίας
μεσαίου μήκους με τίτλο «Ταξίδι Δίχως Τέλος» για την θόλο στον Πλανητάριο (Ίδρυμα Ευγενίδου)
στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας του (2004).
Από το (2007) συνεργάζεται με το Διεθνούς κύρους Φεστιβάλ Animation ΄Aniμa Syros΄, είναι ιδρυτικό
μέλος της ASIFA HELLAS οργάνωσης για το Ελληνικό Animation. (2019) Καλλιτεχνικός Διευθυντής
στο Διεθνές Φεστιβάλ Animation ΄ICONA΄ της Κέρκυρας. Μέλος της οργανωτικής επιτροπής του
Πανεπιστημιακού Φεστιβάλ ΄Ψηφιακών Τεχνών΄ του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας (2009 μέχρι
σήμερα).
Δίδαξε «Ψηφιακά Μέσα» από το (1998-2000) Α.Σ.Κ.Τ., (2003-2009) «Υβριδικά Μέσα» στο
Προπτυχιακό της Α.Σ.Κ.Τ., (2006-2016) «Τρισδιάστατα Γραφικά Συνθετική Κίνηση» στο
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ψ.Μ.Τ της Α.Σ.Κ.Τ., (2007-2016) Τ.Ε.Ι. Αθήνας «3D
Animation» στο Τμήμα Γραφιστικής, (2017) Διδάσκει «Ψηφιακές Εφαρμογές» στο Μεταπτυχιακό του
Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμηση και Σχεδιασμού Αντικειμένων της Σχολής
Καλλιτεχνικών Σπουδών του Π.Α.Δ.Α. Αθήνας. Είναι Αναπληρωτής Καθηγητή στο Τμήμα Τεχνών
Ήχου & Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, (2015) μέλος της ομάδας ίδρυσης, οργάνωσης του
Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος με τίτλο «Οπτικοακουστικές Τέχνες στην
Ψηφιακή Εποχή» και το (2019) διευθυντής του. Αναπληρωτής Διευθυντής του Ερευνητικού
Εργαστήριου Διαδραστικών Τεχνών - In.Arts (2015) που έχει ως βασικό σκοπό την συνεισφορά στην
«Ανάπτυξη της Έρευνας των Οπτικοακουστικών Μέσων στα πλαίσια της ευρύτερης Καλλιτεχνικής
Δημιουργίας». Έχει εποπτεύσει πάνω από (100) πτυχιακές και Διπλωματικές Εργασίες στα
Ακαδημαϊκά Ιδρύματα που έχει εργαστεί.
Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε αρκετά Πρακτικά Επιστημονικών Συνέδριων με Ερευνητικό
περιεχόμενο Ακαδημαϊκής και Διεπιστημονικής Καλλιτεχνικής Έρευνας Τέχνης Τεχνολογίας. Επίσης
έχει μεταδώσει την εμπειρία μέσω πολλών Πανεπιστημιακών καλοκαιρινών εργαστήριων (Workshops)
κυρίως Ελλάδα και Εξωτερικό. Παράλληλα (1988-94) έχει εργαστεί στην εταιρία Διαφήμισης
Κ.Α.Π.Π.Α για την παράγωγη διαφημιστικών σποτ (Animation) για Τηλεόραση και Κινηματογράφο,
(1995) ως σήμερα είναι ελεύθερος επαγγελματίας στον τομέα αυτό με ανάλογη διευρυμένη πορεία
δημιουργίας υπερθεάματος όπως χαρτογραφική προβολή, σκηνογραφία με αναλογικά και ψηφιακά
μέσα με ποιο πρόσφατες σκηνικές δημιουργίες στη Λυρική Σκηνή και το Ίδρυμα ΄ Μείζονος
Ελληνισμού ΄ (2019-20) όπου βραβεύτηκε με πρώτο πανελλήνιο βραβείο ψηφιακών σκηνικών
αναπαραστάσεων στην παράσταση «κι από Σμύρνη Σαλονίκη» Σκηνοθεσία Μ. Ντενίση. Ζωγράφος
λάτρεις του ομαδικού πνεύματος για καινοτόμες συνεργασίες Καλλιτεχνικής Δημιουργίας ανταλλαγή
απόψεων για την επέκταση της Καλλιτεχνικής Γλώσσας ως Πολιτισμική Κουλτούρα!

Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i