Ο ρόλος των ΤΠΕ ως μέσο προβολής και ανάδειξης της πράσινης μετάβασης των λιγνιτικών περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας


Χριστιάνα Κολιούσκα
Μιχαήλ Βρίγκας
Аннотация

Οι νέες Tεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών – ΤΠΕ αναδεικνύονται ως καινοτόμα εργαλεία που μπορούν να προάγουν την βιώσιμη ανάπτυξη καθώς ο ρόλος τους στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών διεθνών συζητήσεων. Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν καθιερώσει τη χρήση της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας σε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας. Με την αξιοποίηση των κατάλληλων ΤΠΕ, οι χρήστες μπορούν να εισέλθουν σε έναν τεχνητό κόσμο, όπου μπορούν να περιπλανηθούν, να χειριστούν διάφορα αντικείμενα και γενικότερα, να χρησιμοποιήσουν όλες τις αισθήσεις τους.


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάσταση στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και η παρουσίαση των δυνατοτήτων αποκατάστασής τους με την πλήρη αξιοποίηση των ΤΠΕ στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην χρήση των κατάλληλων εργαλείων (όπως το Google Earth Voyager Stories), τα οποία συνδυάζουν τη χρήση του Street View, τρισδιάστατων εικόνων και της αφήγησης. Η απολιγνιτοποίηση περιοχών αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η πλήρης απεξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από το ρυπογόνο καύσιμο του λιγνίτη έως το 2028. Στην προώθηση, προβολή και ανάδειξη αυτής της πράσινης μετάβασης των λιγνιτικών περιοχών στο βιώσιμο αναπτυξιακό μοντέλο μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά κάποια από τις μεθόδους εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας.

Article Details
  • Раздел
  • Articles
Скачивания
Данные скачивания пока недоступны.
Библиографические ссылки
Berendsen, M. E., Hamerlinck, J. D., & Webster, G. R. (2018). Digital story mapping to advance educational atlas design and enable student engagement. ISPRS International Journal of Geo-Information, Vol. 7, No 3, pp. 125.
Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (2015). Υπολογιστικό Νέφος (Cloud computing). Πηγή στο Διαδίκτυο: http://www.epset.gr/el/content/ypologistiko-nefos-cloud-computing (07/09/2022).
Ευρωπαϊκή Ένωση (2007). Κοινωνία της πληροφορίας. Πηγή στο Διαδίκτυο: http://europa.eu/pol/infso/index_el.htm (07/09/2022).
Heim, M. (2000). Virtual realism. Oxford University Press.
Hoffman, D., Novak, T. and Venkatesh, A. (2004). Has the Internet Become Indispensable? Communication of the ACM. 47(7), pp. 37-42.
Guttentag, G.A. (2010). Virtual Reality: applications and implications for tourism. Tourism Management 31 (5): pp. 637 – 651
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (2002). Η Ελλάδα στην Κοινωνία της Πληροφορίας: Στρατηγική και Δράσεις. Πηγή στο Διαδίκτυο: http://broadband.cti.gr/el/download/strathgikh.pdf (07/09/2022).
Koliouska, C., & Andreopoulou, Z. (2020). A multicriteria approach for assessing the impact of ICT on EU sustainable regional policy. Sustainability, Vol. 12, No. 12, p. 4869.
Langville, A.N. and Meyer, C.D. (2006). Google’s Pagerank and Beyond: The Science of Search Engine Rankings. Princeton University Press.
Μαρινάκου, Λ. (2010). Η Χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην Περιφερειακή Τουριστική Αειφόρο Ανάπτυξη ενόψει της Νέας Στρατηγικής «ΕΥΡΩΠΗ 2020». Πρακτικά 16ου Επιστημονικού Συνεδρίου του Συνδέσμου Ελλήνων Περιφερειολόγων, Η Περιφερειακή Διάσταση της Νέας Στρατηγικής Ευρώπη 2020, Αθήνα, σελ. 56-65
Μουστάκας, Κ., Παλιόκας, Ι., Τζοβάρας, Δ., Τσακίρης, Α., 2015. Γραφικά και εικονική πραγματικότητα. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Πηγή στο Διαδίκτυο: http://hdl.handle.net/11419/4491 (07/09/2022).
Lia, R. and Tang, S. (2013). An Optimized Organizational Structure Model of Internet Security Management. International Journal of Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 180, pp. 953-958.
Stojanovski, K., & Batten, P. (2021). Professional development: Spatial technology landscapes and landforms in google voyager. Geography Bulletin, Vol. 53, No 1, pp. 50-58.
Vrigkas, M., Lappas, G., Kleftodimos, A., & Triantafillidou, A. (2021). Augmented reality for wine industry: Past, Present, and Future. In SHS Web of Conferences (Vol. 102, p. 04006). EDP Sciences.
ΥΠΕΝ (2020). Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης λιγνιτικών περιοχών. Πηγή στο Διαδίκτυο: http://www.opengov.gr/minenv/wp-content/uploads/downloads/2020/10/Σχέδιο-Δίκαιης-Αναπτυξιακής-Μετάβασης-λιγνιτικών-περιοχών_fin-cons.pdf (07/09/2022)
WWF (2016). Οδικός χάρτης μετάβασης στη μεταλιγνιτική περίοδο για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Πηγή στο Διαδίκτυο: https://pta.pdm.gr/wp-content/uploads/2019/01/Rmap_Study.pdf (07/09/2022)
Williams, P. & Hobson, J.P. (1995). Virtual reality and tourism: fact or fantasy? Tourism Management. Vol. 16, No. 6, pp. 423–427
Zhou, N. N., & Deng, Y. L. (2009). Virtual reality: A state-of-the-art survey. International Journal of Automation and Computing, Vol. 6, No. 4, pp. 319-325.