Αξιολόγηση της ποιότητας της ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας στις νεοσύστατες µονάδες ΠΦΥ (TOMY) στην Ελλάδα µέσω της αποτύπωσης των εµπειριών των ασθενών


Δημοσιευμένα: Jan 18, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
Εµπειρίες ασθενών Πρωτοβάθµια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) TOMY Ελλάδα
Olympia Konstantakopoulou
Daphne Kaitelidou
Petros Galanis
Olga Siskou
Charalambos Economou
Περίληψη
Η Πρωτοβάθµια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) αποτελεί αναπόσπαστο µέρος του συστήµατος υγείας κάθε χώρας και της συνολικής κοινωνικής και οικονοµικής ανάπτυξης της κοινότητας. Στην Ελλάδα, το Υπουργείο Υγείας, σε µια προσπάθεια βελτίωσης της παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ σε εθνικό επίπεδο, ίδρυσε το ∆εκέµβριο του 2017 τις πρώτες Τοπικές Μονάδες Υγείας (TOMY). Αυτές οι νέες µονάδες ΠΦΥ αποσκοπούσαν στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ΠΦΥ προς τους πολίτες, βελτιώνοντας την υγεία του πληθυσµού και συµβάλλοντας στη µείωση των δαπανών για την υγεία. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σηµαντικό οι ασθενείς/λήπτες των υπηρεσιών ΠΦΥ να µπορούν να αξιολογούν τις εµπειρίες τους, όπως συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια των επισκέψεών τους στις νέες αυτές δοµές ΠΦΥ. Σκοπός της αυτής της µελέτης ήταν η αξιολόγηση της ποιότητας της ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας στις νεοσύστατες µονάδες ΠΦΥ (TOMY) στην Ελλάδα, µέσω της αποτύπωσης των εµπειριών των ασθενών.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adamakidou Th. A., (2009), Patient satisfaction at morning and afternoon outpatient clinics of Ag. Savvas Hospital, MSc Thesis, Hellenic Open University, (in Greek).
Anagnostopoulou Ι., Siskou Ο. and Galanis P, (2012), “Assessment and Investigation of Factors Affecting Patient Satisfaction at the Atalantis Health Center”, Nosileftiki, 51(2): 216-226, (in Greek).
Beisecker A. E., (1990), “Patient power in doctor-patient communication: What do we know?”, Health Communication, 2(2): 105-122.
Chen J., (2015), Integrated Care: Patient-Reported Outcome Measures and Patient-Reported Experience Measures: A Rapid Scoping Review, NSW Agency for Clinical Innovation, Sydney.
Chow A., Mayer E. K., Darzi A. W. and Athanasiou T., (2009), “Patient-reported outcome measures: the importance of patient satisfaction in surgery”, Surgery, 146(3): 435-443.
CORDIS, (2015), Final Report Summary - QUALICOPC (Quality and costs of primary care in Europe), Retrieved from: https://cordis.europa.eu/project/rcn/103890/reporting/en , (last
accessed on 11 November 2019)
Coulter A., Fitzpatrick R., and Cornwell J., (2009), The Point of Care. Measures of patients’ experience in hospital: purpose, methods and uses, The King’s Fund, London.
Economou C., Bistaraki A., Galanis P., Konstantakopoulou O., Siskou O. and Kaitelidou D., (2019), “A Qualitative Approach for the Development of a Patient Experiences Questionnaire in Primary Healthcare Settings”, International Journal Of Caring Sciences, 12 (1): 124-131.
Frengidou E., Galanis P., Zafeiropoulou M., Diakoumis G., Papadopoulos R., Papagianni A. and Theodorou M., (2017), “User satisfaction with the services provided by the PEDY health unit in Kilkis”, Archives of Hellenic Medicine/Arheia Ellenikes Iatrikes, 34(2): 236-243 (in Greek).
Garrido M. V., Zentner A. and Busse, R., (2011), “The effects of gatekeeping: a systematic review of the literature”, Scandinavian Journal of Primary Health Care, 29(1): 28-38.
Kaitelidou D., Economou C., Galanis P., Konstantakopoulou O., Siskou O., Domente S., de Boer D., Boerma W. and Groenewegen P., (2019), Development and validation of measurement tools for user experience evaluation surveys in the public primary health care facilities in Greece: a mixed methods study”, BMC Family Practice, 20(1): 49.
Kringos D. S., Boerma W. G., Hutchinson A. and Saltman R. B., (2015), Building primary care in a changing Europe, WHO Regional Office for Europe, Copenhagen.
Kringos D. S., Boerma W., van der Zee J. and Groenewegen P., (2013), “Europe’s strong primary care systems are linked to better population health but also to higher health spending”, Health Affairs, 32(4): 686-694.
Linder-Pelz S., (1982), “Toward a theory of patient satisfaction”, Social Science & Medicine, 16(5): 577-582.
Lionis C., Papadakis S., Tatsi C., Bertsias A., Duijker G., Mekouris P. B. and Schäfer W., (2017), “Informing primary care reform in Greece: patient expectations and experiences (the QUALICOPC study)”, BMC Health Services Research, 17(1): 255.
Naidu A., (2009), “Factors affecting patient satisfaction and healthcare quality”, International Journal of Health Care Quality Assurance, 22(4): 366-381.
Pierrakos G., Sarris M., Soulis S., Goula A., Latsou D., Pateras I., Vourliotou K. and Giannoulatos P., (2013), “Comparative analysis of two studies of outpatient satisfaction in primary medical care”, Archives of Hellenic Medicine/Arheia Ellenikes Iatrikes, 30(3):316–324, (in Greek).
Roter D., (2000), “The medical visit context of treatment decisionmaking and the therapeutic relationship”, Health Expectations, 3(1): 17-25.
Schoen C., Osborn R., Doty M. M., Bishop M., Peugh J. and Murukutla N., (2007), “Toward Higher-Performance Health Systems: Adults’ Health Care Experiences In Seven Countries, 2007: Actual experiences with health care systems bring to light, and to life, the systemwide problems in these countries”, Health Affairs, 26 (Suppl2): 717-734.
Starfield B., Shi L. and Macinko J., (2005), “Contribution of primary care to health systems and health”, The Milbank Quarterly, 83(3): 457-502.
Ware J. E., Davies-Avery A. and Stewart A. L., (1977), The Measurement and Meaning of Patient Satisfaction: A Review of the Literature, Rand Corporation, Santa Monica, California.
WHO, (2018). Health Systems Strengthening Glossary, Retrieved from: https://www.who.int/healthsystems/hss_glossary/en/index8.html#12, (last accessed on 11 November 2019).
Wiles R. and Higgins J., (1996), “Doctor-patient relationships in the private sector: patients’ perceptions”, Sociology of Health & Illness, 18(3): 341-356.
Wolf J. A., Niederhauser V., Marshburn D. and La Vela S., (2014), “Defining patient experience”, Patient Experience Journal, 1(1): 7-19.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)