Από την εκπαίδευση στην αμειβόμενη εργασία: Εμπειρική διερεύνηση της εργασιακής ένταξης των νέων στην Ελλάδα
Περίληψη
Το άρθρο διερευνά εμπειρικά, στα πλαίσια μιας μακροοικονομικής δυναμικής προσέγγισης, τη μετάβαση των νέων από την εκπαίδευση στην εργασία στην Ελλάδα. Εξετάζονται η πορεία των αποφοίτων του έτους 1999 στην αγορά εργασίας ανά εκπαιδευτικό επίπεδο και φύλο και οι δυσκολίες ένταξης και σταθεροποίησής τους στην απασχόληση την περίοδο 2000-2005. Στη συνέχεια, διερευνώνται οι επιπτώσεις της οικονομικής συγκυρίας στην εργασιακή ένταξη των αποφοίτων, μέσω της σύγκρισης των επιδόσεων των σειρών των ετών
1994, 1996, 1998, 2000 και 2002, ένα, τρία και πέντε έτη μετά την αποφοίτηση. Το άρθρο χρησιμοποιεί μία πρωτότυπη μεθοδολογία, που συνίσταται στην κατασκευή “οιονεί πάνελ” και επιτρέπει την παρακολούθηση της εξέλιξης βασικών μεγεθών, όπως τα ποσοστά συμμετοχής, απασχόλησης και ανεργίας, όπως και τα ποσοστά σταθερής μισθωτής απασχόλησης και αυτοαπασχόλησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Καραμεσίνη Μ. (2016). Από την εκπαίδευση στην αμειβόμενη εργασία: Εμπειρική διερεύνηση της εργασιακής ένταξης των νέων στην Ελλάδα. Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη, 1(1), 67–84. https://doi.org/10.12681/scad.9004
- Τεύχος
- Τόμ. 1 Αρ. 1 (2006)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στην Κοινωνική Συνοχή διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).