Αναλφαβητισμός στην Ελλάδα: μια διερεύνηση στις πρόσφατες εξελίξεις (1983-1997)
Abstract
Στόχος του παρόντος άρθρου είναι η παρουσίαση των πρόσφατων εξελίξεων στο πεδίο του αναλφαβητισμού στην Ελλάδα. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, κρίνεται απαραίτητη μια σύντομη αναφορά στην έννοια και στο περιεχόμενο του όρου «αναλφαβητισμός», στη διάκριση των οργανικά και λειτουργικά αναλφάβητων καθώς και στις δυσχέρειες προσδιορισμού των πραγματικών διαστάσεων του φαινομένου. Ακολούθως, με τη βοήθεια των στοιχείων των Ερευνών Εργατικού Δυναμικού, προσδιορίζονται οι ποσοτικές διαστάσεις του αναλφαβητισμού, η διασπορά του κατά επίπεδο αστικότητας και τα ατομικά χαρακτηριστικά των αναλφάβητων. Το άρθρο ολοκληρώνεται με την ανάλυση των οικονομικών χαρακτηριστικών τους, που συνδέονται με τις εξελίξεις στο εργατικό δυναμικό και στους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας. Η ανάλυση φωτίζει όψεις του φαινομένου και αναδεικνύει τα κύρια χαρακτηριστικά του.
Article Details
- How to Cite
-
Ευστρατόγλου Ά. ι. (2000). Αναλφαβητισμός στην Ελλάδα: μια διερεύνηση στις πρόσφατες εξελίξεις (1983-1997). The Greek Review of Social Research, 101, 59–91. https://doi.org/10.12681/grsr.995
- Issue
- 2000: 101-102, Α'-Β'
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).