Η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή ως προϋπόθεση για τη διερεύνηση της σχέσης του ρόλου του εκπαιδευτικού με το μάθημα των θρησκευτικών
Abstract
Ο σκοπός της ερευνητικής μελέτης είναι να παρουσιάσει τη λειτουργικότητα της
σχέσης της αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης του μαθητή με τη διδασκαλία του
μαθήματος των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θεωρώντας βασικό
συντελεστή αυτής της σχέσης τον εκπαιδευτικό, διερευνήσαμε την απόδοση του
ρόλου του στο συγκεκριμένο μάθημα ως παιδαγωγού και ως ορθόδοξου χριστιανού.
Η μελέτη αναπτύσσεται σε τρία στάδια: ϊ) στο θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας,
η) στη μεθοδολογία της και iii) στα αποτελέσματα-γενικά συμπεράσματα, που
απορρέουν από αυτήν.
Article Details
- How to Cite
-
Βαϊραμίδου-Δημοπούλου Σ. (2001). Η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης του μαθητή ως προϋπόθεση για τη διερεύνηση της σχέσης του ρόλου του εκπαιδευτικού με το μάθημα των θρησκευτικών. The Greek Review of Social Research, 104, 89–119. https://doi.org/10.12681/grsr.8820
- Issue
- 2001: 104-105 A'-B'
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Downloads
Download data is not yet available.