Εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προτιμήσεις των μαθητών του λυκείου στα αστικά κέντρα
Abstract
Η διαμόρφωση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο βαθμό που μπορούμε να μιλάμε για επιλογές, επηρεάζει σημαντικά τη ζωή τους σε πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων είναι και η μελλοντική θέση τους στην αγορά εργασίας. Στο άρθρο αυτό επιχειρείται διερεύνηση της επίδρασης ατομικών και κοινωνικών παραγόντων στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προτιμήσεων των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διερευνώνται επίσης οι αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με την αγορά εργασίας και οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση αυτών των αντιλήψεων.
Article Details
- How to Cite
-
Δημάκη Κ., Καμινιώτη Ο., Κωστάκη Α., Τσούρτη Ζ., & Ψαράκης Σ. (2004). Εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προτιμήσεις των μαθητών του λυκείου στα αστικά κέντρα. The Greek Review of Social Research, 114, 147–176. https://doi.org/10.12681/grsr.9285
- Issue
- 2004: 114 Β'
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).