Εκπαιδευτικό κεφάλαιο και πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η περίπτωση των απόφοιτων κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών
Abstract
Στόχος αυτού του άρθρου είναι να δείξει ότι το κριτήριο της άνισης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι πλέον αρκετό για να «εξηγήσει» τις άνισες δυνατότητες και προοπτικές των νέων για εκπαιδευτική και επαγγελματική εξέλιξη. Υποστηρίζεται ότι παράλληλα με την άνιση πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η κοινωνική ανισότητα πρέπει επίσης να αναζητηθεί σε μια σειρά από άλλους παράγοντες που διαφοροποιούν κοινωνικά και επαγγελματικά τους αποφοίτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υποστηρίζεται δηλαδή ότι έχει δημιουργηθεί ένα πρόσθετο «επίπεδο» ανισότητας που σχετίζεται με τα πρόσθετα εκπαιδευτικά και πολιτισμικά προσόντα τα οποία αποκτούν οι νέοι και ότι η επιτυχημένη εκπαιδευτική και στη συνέχεια επαγγελματική πορεία τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κοινωνική τους θέση με την έννοια ότι η θέση αυτή επηρεάζει και τις δυνατότητες του κάθε ατόμου που σχετίζονται με την κατοχή και χρήση οικονομικού αλλά και πολιτισμικού κεφαλαίου.
Article Details
- How to Cite
-
Χατζηγιάννη Α., & Κάλλας Γ. (2016). Εκπαιδευτικό κεφάλαιο και πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η περίπτωση των απόφοιτων κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. The Greek Review of Social Research, 116, 141–165. https://doi.org/10.12681/grsr.9477
- Issue
- 2005: 116 Α΄
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).