Study on the synergy of Theatre Pedagogy and Philosophy for Children: A multi-disciplinary approach
Περίληψη
This study explores the reasons why theatre pedagogy as practiced through drama inquiry is highly compatible with philosophical inquiry as practiced in a community of inquiry. After clarifying the way in which theatre and philosophy can be practiced in an educational context, common elements of drama and philosophical inquiry are examined in terms of epistemology and method. As it is suggested that a number of skills and attitudes can be traced in both drama and philosophical inquiry, there follows an elaborated presentation of such points of relevance. The study concludes that a synergy of drama and philosophical inquiry may not only be feasible but also highly productive as there are common aims and principles which provide a basis for applying effectively a model of philosophical inquiry assisted by drama inquiry.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Mamali, E., & Papadopoulos, S. (2021). Study on the synergy of Theatre Pedagogy and Philosophy for Children: A multi-disciplinary approach. Epistēmēs Metron Logos, (6), 14–21. https://doi.org/10.12681/eml.27614
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.