The transcriptions of the Three Teachers: an old or a new sound?
Περίληψη
200 years ago, the Ecumenical Patriarchate called a synod, to honour the Three Teachers, that is the three reformers of the notational system of Eastern Orthodoxy’s ecclesiastical chant tradition: Chrysanthos of Madytos, Archimandrite and subsequently Archbishop of Dyrrachium (modern day Durrës, Albania), Gregorios the Lampadarios and then Protopsaltis of the Great Church, and Chourmouzios, a music teacher, then honoured with the officium of Archivist. The synod gave an official status to their so-called New Method (hereafter abbreviated as NM) and issued an encyclical inviting all cantors to Constantinople to learn this method. 200 years later, the music-loving mood of this journal’s publishers brought us as well, to honour these men. Although mentalities and psaltic habits might have changed, we understand ourselves descendants from these three men whom we see as benefactors, and therefore we also feel the duty to honour them.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Arvanitis, I. (2022). The transcriptions of the Three Teachers: an old or a new sound?. Epistēmēs Metron Logos, (5). https://doi.org/10.12681/eml.28005
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.