The Inclusion Paradigm in Greek schools: does just also mean justified?
Περίληψη
This article aims to clarify the term "inclusion" and to highlight its value within the school environment, as well as to promote inclusive education in Greece. First, an attempt is made to define the term followed by the presentation of the relevant legal framework. Next the differences between Special Education and Co-Education are pinpointed in order for the reader to identify their basic differentiating elements. Then the problems that hinder the implementation of inclusion in schools are presented and ways to solve them are suggested. Finally, the terms of “Inclusive” and “Intercultural Education” are analyzed and compared. Inclusion in Greece, despite the obstacles it faces, can become a dominant and constructive way of learning.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Stergiadou, A. (2022). The Inclusion Paradigm in Greek schools: does just also mean justified?. Epistēmēs Metron Logos, (7), 11–18. https://doi.org/10.12681/eml.30330
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.