Morally literate: Forging communities of moral sensitivity and care through Theatre Pedagogy
Περίληψη
This article presents the fundamental aspects of theatre as an art form as well as a pedagogical approach and analyzes the way they shape learning in educational settings. It, then, focuses on key features of moral literacy explaining how young learners must learn to think in the context of moral education. At the last section the article explores how Theatre Pedagogy practices can be conducive to moral literacy. It is argued that a number of aspects of multi-faceted Theatre Pedagogy, such as corporeality, experiential and playful inquiry, the aesthetic and semiotic dimension and its participatory nature among others, have a strong impact on moral understanding and should be integrated in youth’s moral education.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Mamali, E. (2023). Morally literate: Forging communities of moral sensitivity and care through Theatre Pedagogy. Epistēmēs Metron Logos, (10), 28–41. https://doi.org/10.12681/eml.36129
- Ενότητα
- Φορέας Έκδοσης
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 Non Commercial και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο EMΛ
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.