Στοιχεία παραδοσιακής αισθητικής και μουσικολογικά στοιχεία στο αντίστοιχο έργο του Μίκη Θεοδωράκη


Philippos Peristeris
Resumen

Οι κύκλοι τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη αποτελούν ένα άριστο πεδίο διερεύνησης σχετικά με τον συγκερασμό της ποίησης της λόγιας με την παραδοσιακή και δημώδη δημιουργία. Με βάση τις μελέτες και τις γνώσεις μας σχετικά με τον χαρακτήρα, τα τεχνικά και μουσικολογικά χαρακτηριστικά των έργων αυτών, στο παρόν άρθρο επιχειρείται μια αναφορά με βάση τους άξονες της παράδοσης, του ήθους (χαρακτήρα) και του λόγου στο δημώδες και παραδοσιακό τραγούδι σε σχέση με τους κύκλους τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη και ως επί το πλείστον με εκείνον “Του νεκρού αδελφού”.

Article Details
  • Sección
  • Publishing partner
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Citas
Beaton R., Εισαγωγή στη νεότερη Ελληνική λογοτεχνία, Μτφ. Ε. Ζούργου - Μ. Σπανάκη, Νεφέλη, Αθήνα, 1996.
Winckel F., Music and sensation, Dover, New York, 1967.
Αμαργιανάκης Γ., Δημοτική (Ελληνική) μουσική, λήμμα στην Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, στο Θέατρο, κινηματογράφος, μουσική, χορός, Τόμος 28, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα, 1991.
Αριστοτέλης, Περί Ποιητικής, Μτφ. Ι Συκουτρή, Εστία, Αθήνα, 1999.
Λέκκας Δ. – Παπαοικονόμου – Κυπουργού Κ. κ.ά., Διαλεκτικοί συσχετισμοί – Θεωρία της Ελληνικής μουσικής,. Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα, 2003.
Γεωργιάδης Θ., Ο Ελληνικός ρυθμός, Mτφ. X. Τόμπρα, Αρμός, Αθήνα, 2001.
Γεωργιάδης Θ., Μουσική και γλώσσα, Mτφ. Δ. Θέμελης, Νεφέλη, Αθήνα, 1994.
Ζευγώλης Δ. Γεώργιος, Το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι στην Απείρανθο της Νάξου, στο Φιλολογικά – Λαογραφικά Μελετήματα, Αθήνα 1937.
Θεοδωράκης Μ., Ανατομία της μουσικής, Σύγχρονη εποχή, Αθήνα 1983.
Λέκκας Δ. – Μανωλιδάκης Γ. – Πανάγου – Μιχαλακάκη Β. – Σαβράμη Κ. κ.ά., –Θεωρία χορού – Ελληνική χορευτική πράξη: Αρχαίοι και μέσοι χρόνοι, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα, 2003.
Tερζάκης Φ., Σημειώσεις για μιαν ανθρωπολογία της μουσικής, Πρίσμα, Αθήνα, 1990.