EXPERIENTIAL LEARNING: THE ROCK CYCLE IN A WORKSHOP - PRESENTATION AND EVALUATION OF THE TEACHING APPROACH


Δημοσιευμένα: Jul 27, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική της Γεωλογίας δευτεροβάθμια εκπαίδευση προσομοιώσεις των φυσικών διεργασιών
M. Psychogiou
P. Chrysostomidis
Περίληψη

Η έρευνα η οποία διεξήχθη στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος GEOschools για να διερευνηθεί το ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών όσον αφορά στις Γεωεπιστήμες στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές και οι καθηγητές έδειξαν έντονο ενδιαφέρον και για τις στρατηγικές διδασκαλίας οι οποίες εφαρμόζονται στη διδασκαλία της Γεωλογίας. Έχοντας το συγκεκριμένο γεγονός υπ’ όψη, σχεδιάστηκε το εργαστήριο για τον Κύκλο των Πετρωμάτων, με προσομοιώσεις των φυσικών διεργασιών με τη χρήση καθημερινών αντικειμένων. Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια μαθητών ή/και εκπαιδευτικών οι οποίοι αξιολόγησαν το εγχείρημα με βάση την αποτελεσματικότητα στη μετάδοση γνώσης και την απόκτηση βαθύτερης κατανόησης σε μάλλον δυσνόητες έννοιες, μέσα από φύλλα αξιολόγησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Διδακτική των Γεωεπιστημών
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
References
Aronson, E. and Patnoe, S., 2011. Cooperation in the classroom: the jigsaw Method (3rd edition),
New York: Pinter & Martin Ltd.
Bloom, B.S. and Krathwohl, D.R., 1986. Taxonomy of educational objectives vol. 1. (Translated in
Greek by A. Lampraki - Paganou), Thessaloniki, Kodikas publishers.
Bloom, B.S. and Krathwohl, D.R., 1991. Taxonomy of educational objectives vol. 2. (Translated in
Greek by A. Lampraki - Paganou), Thessaloniki, Kodikas publishers.
Borzak, L., 1981. Field study: a source book for experiential learning, Beverly Hills, CA: Sage.
Brookfield S.D., 1983. Adult learning, Adult education and the Community, Milton Keynes Open
University Press.
Dermitzakis, M. and Lekkas, S., 2010. Exploring the Earth - Introduction to General Geology,
Publications Gelbesis, 83-93.
Dewey, J., 1897. My Pedagogic creed, The school journal, LIV/3, 77-80.
Doutsos, Th., 2000. Geology: Principles and Applications, Leader Books.
Fermeli, G. and Dermitzakis, M., 2008. Didactics of Geology and Environmental Sciences,
Publications Gelbesis.
Fermeli, G., Steininger, F., Melendez, G., Dermitzakis, M. and Page, K., 2014. Literacy and students’
interest on Geosciences - Findings and results of GEOschools project, Geophysical research
abstract. 16, 8678, 1 p.
Fermeli, G., Makridis, G., Dermitzakis, M, Steininger, F., Koustouveli, An., Meléndez, G., Colonge,
A., D’Arpa, C., Di Patti, C., Neto De Carvalho, C. and Rodrigu, J., 2013 GEOschools Interest
Research on Geosciences content and teaching strategies in secondary schools in Europe: 3rd
GEOschools Conference: «Teaching Geosciences in Europe from Primary to Secondary
school», Fermeili, G., Dermitzakis, M. and Meléndez, G., eds., Publ. Seminario de
Plaeontologia de Zaragoza, 11, 25-30.
Fermeli, G., Meléndez, G., Dermitzakis, M., Calonge, A., Steininger, F. and Makridis, G., 2012.
Preliminary results from a statistical interest research on Geosciences content and teaching
strategies in Secondary schools in Greek and Spain, Comunicaciones de XVII Simposio sobre
Enseñanza de la Geologia, 39-47.
Houle, C., 1980. Continuing learning in the professions, San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Kolb, A.Y. and Kolb, D.A., 2008. Experiential Learning Theory: A Dynamic Approach to
Management Learning, Education and Development. In: Armostrong, S.J. and Fukami, C.,
eds., Handbook of Management Learning, Education and Development, London: Sage
Publications.
Kolb, A.Y. and Kolb, D.A., 2006. Learning styles and Learning spaces. In: Sims, R.R. and Sims,
S.J., eds., Learning styles and learning: a key to meeting the accountability demands in
education, 45-92, New York, NY: Nova Science.
Kolb, A.Y. and Kolb, D.A., 2005. Learning style and learning spaces: enhancing experiential learning in
higher education, Academy of Management Learning and Education, 4(2), 192-212.
Kolb, D.A. and Fry, R., 1975. Toward an applied theory of experiential learning, Cooper, C., ed.,
Theories of group process. London UK: Wiley.
Kolb, D.A., 1984. Experiential learning: experience as a source of learning and development,
Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc.
Papanikolaou, D. and Sideris, Ch., 1996. Geology - 1st grade of senior High school, Organization of
Publications of Books for Teaching, 67-69, Athens.
Sjøberg, S. and Schreiner, C., 2006. How do students perceive science and technology? Science in
school, 1, 66-69.
Smith, M.K., 2001. David A. Kolb on experiential learning, Encyclopaedia of informal education,1-15.